Trollet73 Skrevet 12. april 2006 #1 Skrevet 12. april 2006 Jeg har nettopp kommet hjem fra UL i dag, og er kjempeskuffet. Vi er førstegangs, og hadde gledet oss enormt til å få hilse på nurket. Legen brukte under fem (!) minutter tilsammen, og tok kun vitale mål. Deretter var undersøkelsen slutt. Verken meg eller min mann skjønte at selve undersøkelsen var begynt før den var over. Vi fikk ikke se noe bevegelse, for legen frøs bildene før han tok mål. Han sjekket ikke om barnet hadde to armer og to bein, og målte ikke femur. Legen så ikke om den ene armen vi så var høyre eller venstre. Bildene vi fikk hadde dessverre kun medisinsk interesse. Vi fikk ingen fine bilder av barnet i profil, kun bilder av detaljer som hjertet, magesekk etc. Ikke noe å vise til familien akkurat :-( Huff, jeg høres sikkert utakknemlig ut. Det viktigste er jo at den lille ser frisk og fin ut. Jeg måtte bare få ut skuffelsen, og høre om noen andre har opplevd liknende.
Gjest Skrevet 12. april 2006 #2 Skrevet 12. april 2006 Uff! Skjønenr at du er skuffet! UL var en fantastisk opplevelse for oss, og det unner jeg alle andre også. Hvis du ikke synes det er fort dyrt tror jeg nesten jeg ville vurdert å gå å ta en ultralyd på en privat-klinikk, for å få den "gode følelsen" og noen fine bilder. Nå aner ikke jeg om det du var gjennom er vanlig i Elverum, men jeg tror nesten jeg ville ha prød å klage litt. Om det ikke hjelper deg så kan det jo muligens hjelpe andre.
Trollet73 Skrevet 12. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2006 Jeg var til rutine-UL i uke 19+2. Jeg tenker å prøve å be om ny time etter påske dersom jeg er like frustrert. Men kjenner jeg meg rett, så får jeg lagt dette bak meg og heller glede meg ubetinget over at vi skal ha et lite nurk!
Lasso Skrevet 12. april 2006 #4 Skrevet 12. april 2006 Du burde definitivt ringe dem! Si bare helt saklig hvordan det foregikk og at du var veldig skuffet, og om det virkelig er meningen at de skal bruke så kort tid. Hvis det virkelig er sant som du sier at han brukte 5 minutter, så nekter jeg å tro at han har gjort jobben sin medisinsk også.
Trollet73 Skrevet 14. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2006 Ja, jeg har tenkt på dette selv i ettertid. Jeg føler ikke at han gjorde en god nok jobb, og jeg kommer til å ringe dem etter påske. Håper på å få en ny ultralyd. På 2. tri har noen svart at de har opplevd akkurat det samme med samme legen. Så dette er nok hans måte å undersøke på.
phantomet Skrevet 14. april 2006 #6 Skrevet 14. april 2006 Det hørtes ikke det minste artig ut. Vi var også på UL den 12. og jordmor var superflink til å vise og forklare. jobbet ganske lenge for å klare å få et bra nok profilbilde av den lille, og hun viste oss hjertekamre, hjerneoppdelingen, indre organer, navlesnor, hender og føtter, samt at vi fikk høre hjertelyden. Hun tok seg også tid til å finne ut hvilket kjønn babyen var, og pratet hyggelig hele tiden. Jeg synes du bør kontakte sykehuset og fortelle at du ikkeer fornøyd med undersøkelsen, og at du ønsker ny, med en annen lege/jordmor.' Lykke til!
KlemC 3småUnder3år Skrevet 14. april 2006 #7 Skrevet 14. april 2006 Ufh.. det hørtes kjempeskuffende ut.. Det var virkelig synd.. Selv om vi har hatt vanlig ul så skal vi spandere på oss 3d ul i Tromsø... Vis du ikke får ny time kan det jo kanskje være et alternativ??
Happy Ignorant Skrevet 15. april 2006 #8 Skrevet 15. april 2006 hei! Jeg har også vært hos samme overlegen som deg og elle vilde, på ordinær ul i forrige svangerskap. Han var veldig rask, og vi fikk heller ikke vite kjønn. Han ble tilkalt av en uerfaren lege som trengte hjelp med målinger. Denne uerfarne legen hadde heldigvis tatt noen fine profilbilder allerede. Endte opp med å ta ny ul på Majorstuaklinikken. Det var veldig betryggende. I mitt tilfelle var han veldig flink og fin å ha til stede under fødselen, da det oppsto komplikasjoner. Virket som om han hadde skikkelig peiling, og var den eneste som forsto hva som skjedde, og tok alle de rette avgjørelsene. Heldigvis! Bare for å si noe positivt. Nå var det også en gynekolog til stede hos meg, som utførte mye av arbeidet. Håper du får en ny ul! Det er surt å bli sittende igjen med masse spørsmål. Synes det er rart at de bruker overlegen til disse undersøkelsene, men det er kanskje vanlig.
Henriette84* Skrevet 15. april 2006 #9 Skrevet 15. april 2006 Hei! Det der hørtes jo utrolig skuffende og dårlig ut! Jeg skal på UL nå på Onsdag i Elverum jeg også. Og gleder meg jo masse til det,så får håpe jeg ikke blir behandla samme! Du burde definitivt høre om en ny time! Kommer ihvertfall jeg til å gjøre om jeg bare får UL på 5 min.. Skuffende! Vil jo se det lille nurket:) Og jeg vil også vite kjønnet jeg får!
Trollet73 Skrevet 16. april 2006 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2006 Henriette84: Jeg håper du får en bedre opplevelse av undersøkelsen enn jeg fikk. Skriv og fortell når du har vært der! Lykke til.
Henriette84* Skrevet 23. april 2006 #11 Skrevet 23. april 2006 hei! glemte å skrive etter jeg hadde vært der jeg! men,gjør det nå. og jeg kan ikke si at jeg hadde no bedre opplevelse på elverum sykehus gitt! ho legen vi hadde var ikke særlig koselig! forklarte veldig lite. så jeg skjønte ikke mye av det vi så! bildene ble svært dårlige syns jeg! ser ikke at det er en baby jeg ihvertfall! og jeg ville jo vite kjønnet,så da jeg spurte om det var mulig å se,sa hun bareat det så hun aldri nøye etter! herregud,ble skikkelig skuffa jeg! så lurer på om jeg skal sende et klagebrev,å få ny ul! de har jo plikt å se etter kjønnet,om vi vi vite det!
Gjest Skrevet 23. april 2006 #12 Skrevet 23. april 2006 Du har KRAV på mer enn det der. Jeg ambefaler deg å skrive et klage brev. Kan ikke gå an!!!!! Dessuten skal det være unødvendig for deg å bruke ca 1000 kr på privat UL pga at legen ikke gjorde jobben sin. Ring, klag og krev en ny time. MENER det!!!!!
Trollet73 Skrevet 23. april 2006 Forfatter #13 Skrevet 23. april 2006 Synd å høre at de har flere slike leger der. Hvem var det som undersøkte deg? Jeg vurderer å be om ny time. Men frykter at de vil se på meg som spesielt kravstor eller vanskelig, og dermed si nei.
Henriette84* Skrevet 24. april 2006 #14 Skrevet 24. april 2006 Fikk ikke med meg navnet på hu dama! Men var ei eldre dame,som snakka skikkelig merkelig svensk,så skjønte jo heller lite da også! Ja,jeg skal definitivt skrive et klagebrev gitt! Blir for dyrt å bruke penger på det selv,men ville ha noe mer ut av ul! Så håper på å få ny!
Trollet73 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #15 Skrevet 3. mai 2006 Jippi!!! Jeg ringte til sykehuset og fikk ny time til UL. Var der i dag, og fikk en fantastisk opplevelse med en flott lege. Denne gangen fikk jeg se mye av nurket. Morsomt. Flott av Elverum å gi meg ny time :-)
Henriette84* Skrevet 5. mai 2006 #16 Skrevet 5. mai 2006 Så bra at du fikk det da! Men hva sa du for no da?? Jeg vil også ha ny time!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå