Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vesla har den siste uken krevd mat minst annenhver time på natta. Starter rundt midnatt og holder det gående til det er stå opp tid ca 0730. Før sov hun gjerne til 03, fikk mat og sov videre til 06. Nå er det bare kaos. Jeg blir så sliten.... Noen som har tips til meg?

Fortsetter under...

slik har gutten min holdt på også.... er 4 mnd nå, og det gikk over for ca 1 uke siden... Hadde samme rutinen som deg, han våknet kl 03, og kl 06, og fikk mat, men så begynte han å våkne oftere og oftere, helt til vi var nede i 2 timer... Fryktelig slitsomt ja!! Her hos oss var det økedøgn, så etter ca 1 uke med tull gikk det over... Men ja, det er hardt når det står på!!

gutten min er 3,5 mnd og har plutselig også behov for mer mat om natta. Det sies at for å øke melkeproduksjonen er det best å amme om natta så det er nok bare at han vokser og har behov for mer mat, men det er slitsomt ja! men det er nå bare for en kort periode at de er så små og om ikke lenge kommer jeg nok til å lengte tilbake til tiden da han diet, jeg syns det er kos om natta også jeg da (selv om jg passer på å ikke kose han om natta slik at han ikke våkner av den grunn...)

Her sov lille gull fra ca 23 til 08... så begynte han plutselig å våkne i fire tiden om natten og skulle ha mat el. smokken. begynte å gi litt mme om kvelden og det hjalp her. nå sover han hele natten igjen. han er fire mnd på lørdag.

Annonse

Helsestasjone sa at fra 3 mnd og oppover, blir de små mer nysgjerrig på hva som skjer rundt dem. Og får da mindre i seg. Og vil da våkne mer om natten. Fikk tips om å sette seg et sted poden ikke blir forstyrret om dagen ol. Men ikke gi noe/eller mer om natten.

For hvis man gir etter om natten vil de fortsette å våkne. Er så mye spennende som skjer om dagen...så da passer det bedre for de små og spise mer på natten :-)

Guttn min har også begynt å våkne veldig ofte de siste to nettene. Har i lang tid nå brukt å sovne i åtte-ni tiden, og sovet til mellom 02.00-04.00 fått mat da, og sovet til 06.00. Men de siste nettene har han våknet maange ganger. Håper det går over snart, for det er utrolig slitsomt. Han er forresten 3 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...