Gå til innhold

Juli: vil ikke ha vann..

aug-mamma ble novembermamma!

Anbefalte innlegg

Sønnen min nekter å drikke av flaske eller tutekopp..prøver til hvert eneste måltid, men han tar den bestemt vekk selv, jeg har prøvd å holde hendene hans forsiktig mens jeg putter tåteflasken/tutekoppen forsiktig i munnen hans, men da vrir han hodet vekk. Jeg ammer fremdeles, og har jo ikke mulighet til å overnatte vekke siden han kun vil ha pupp som drikke. Han er ikke kjempeinteressert i puppen lengre heller, så når det er slutt på ammingen lurer jo jeg litt på hvordan vi skal få drikke i han...har prøvd å gi han vann på skje og fra glass, men da setter han bare i halsen. Har også prøvd å vente til han virker rimelig tørst, men ikke da heller..Blir litt frustrert føler jeg har prøvd alt. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk heller ikke i snuppa vann, men kjøpte sånn babysaft (sviskesaft, eplejuice, aprikos og ananas tror jeg det er fra nestle), og hadde i en bitteliten slump i vannflaska (1ts-1ss), og har etterhvert hatt i mindre og mindre. De siste mnd har hun aldri fått saft lenger. Nå drikker hun vann som bare det!

Tror det er det eneste tipset jeg har dessverre!Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte litt sukker i vann og han tok det med en gang.Siden morsmelk er litt söt sä trodde han vel at det var melk :-) Men det var när han var ca.2-3mnd.Etterhvert droppet jeg sukkeret og siden har det ikke värt noe problem.Nä drikker han bäde vann og saft som bare det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet inntil jeg puttet en bit (litt stor) eple eller pære i tutekoppen sammen med vannet. Han elsker frukt så det var stor stas. Nå drikker han masse vann både med og uten frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...