Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke det er så¨veldig vanlig med klaff på første forsøk, men jeg har bare erfaring fra de her inne. Det er jo mye som faktisk skal klaffe for å få det til første gang, så det er vel mer eller mindre flaks. Kvinner under 35 år har en gjennomsnitt på 4 forsøk, iallefall på Storkklinik. Selv hadde vi veldig flaks og ble gravide på den første turen.

Har hørt om ei eller anna i Bergen som vistnok skal ha født to barn som begge var laga på første forsøk på Stork.... Men jeg kjenner henne ikke og kan ikke gå god for at det er sant!

Kommer sikker an på både alder, timing, fertilitet, kjemi mellom egg og sæd, og hva veit jeg...

Kjenner ei som klarte det på andre forsøk med hjemmeinseminasjon med kjent donor.

Spennende. Lykke til for henne:)

Vi fikk det til på første forsøk forrige gang vi var hos Stork. Det var i august 2003. I mai 2004 fikk vi ei nydelig lita jente. Men når vi skulle prøve og lage en søster eller bror til henne i høst, så prøvde vi fire ganger uten hell! Vi tar en pause nå for å roe stress nivået.

Tror derfor det er veldig tilfeldig hvorvidt det klaffer på første forsøk eller ei.... De har vel statistikker på det tror jeg, i forhold til alder i allefall...

Med hilsen

Annonse

Hei Knøttet! Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men begge de to Storkebarna jeg kjenner ble til på første forsøk. Vet ikke hva statistikken sier, men har hørt at man må regne med at det kan ta noen forsøk. Det kommer kanskje litt an på sånne ting som om man er nervøs og stresset eller slapper av i dagene før/etter...? Ønsker dere lykke til i alle fall og håper det lykkes for dere!!!

hei pådeg.

Jeg er nå gravid med nr 2 fra Stork. Både føreste og andre gang så gikk det på første forsøk.

Det er nok mye som skal klaffe for at det skal lykkes. Jeg trur man skal være innstilt på at det er veldig vanskelig å få til på første forsøk, da blir ikke skuffelsen fult så stor.

Husk at det er mest vanlig med flere forsøk.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...