Gå til innhold

hvordan gjør dere det på kvelden 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har fått litt orden på rutinene den siste månaden, men framleis kan klokka vere alt frå 19.00 til 21.30 når vi får junior i seng.

Men i halv sju-sju-tida er det pupp, så kveldsstell. Bading kvar andre til tredje dag. På med pysjen, og så er det sanasol og kveldspupp. Litt raping, så litt meir pupp, og så er det byssing og nattasang til augeloka hans vert tunge. Så er det inn med smokken og opp i senga, vanlegvis i halv 8 - 8-tida. Han søv då til ca kl 23, får pupp og rein bleie, og søv vidare til ca kl 4. Då tek eg han opp i vår seng og gir han pupp, og så søv han eit par timar til. Vi kan vel ikkje klage, men eg gleder meg til den dagen eg får han i seng klokka sju og han søv til klokka sju neste dag. Han er 4 1/2 mnd.

Lillesnupp her er 3 mnd(i dag:-), og vi har hatt veldig faste rutiner lenge. Nå har jeg ei til på 18 mnd, så er litt avhengig av at ting fungerer:-)

Hun våkner ca 0700, så da får hun pupp og vi koser oss i senga til pappaen reiser på jobb 0730 og vi må stå opp til storesøster som har vært på badet med han.

Så skifter vi og på med klær. Hun sover igjen kl 0900, og sover til 1030ca. Da får hun pupp igjen, og er våken en god stund. Storesøster sover da ute i vogna si(0900-1200) så da leker jeg med lillesnupp litt, og hun koser seg alene også mens jeg gjør andre ting.

Så er hun trøtt igjen ca 1200, og da legges hun ut(og storesøster kommer inn:-) Hun sover da en 4 timer, og får pupp når hun våkner.

Da er hun som regel våken til hun legger seg, eller dupper littegrann i kurven på stua. Vi steller henne når vi har lagt storesøster kl 1900, og jeg gir henne pupp. I seng ca kl 2000, og skal etterhvert ned mot 1900.

Hun våker ca 0200 for mat, og kl 0700 igjen.

Slik er det faktisk omtrent hver dag, men det samme som skjer til samme tid. Vet ikke om jeg bare har fått barn som glir veldig lett inn i rutiner, eller om det er fordi jeg gjør det samme fra de er nyfødte for jeg tror barn liker forutsigbarhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...