Gå til innhold

Normalt? hvordan merker man at fødselen snart setter igang?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 3 dager over termin. Slimproppen gikk for tre dager siden. Etter det har det kommet en del slim med brunlig farge ved dobesøk+ at det blir liggende igjen små klumper med farge på nedi do når jeg har vært der. er dette normalt? Hvordan ellers merker man at det nærmer seg fødsel??? veldig takknemlig for svar!!

Fortsetter under...

Har det akkurat slik du beskriver. Har holdt på sånn siden lørdag. Jeg var på kontroll på svangerskapspol. på ullevaal på mandag (pga noe annet) og nevnte dette for legen. Brunlig slim nå var normalt . Derimot skal det ikke komme mengder med friskt blod.

I tillegg har jeg tidvis smertefulle kynnere, særlig om natten. Mensmurringer som kommer og går.

Hos meg er dette tegn på at ting så smått har satt igang, da legen undersøkte meg var livmorhalsen moden med 2 cm åpning. Men det kunne fortsatt ta tid før det hele kom ordentlig igang sa hun.

Det eneste jeg merket var at jeg begynte å få rier rett og slett. Kanskje en gang i timen kl. 12 på dagen. De kom hyppigere og hyppigere. Kl. 17 skjønte jeg at noe nok var på gang for da kom de hver halvtime. Kl 05.00 reiste vi på føden med 4 min. mellom hver ri. Da jeg kom hadde jeg 5 cm åpning. Kl. 13.30 kom gutten. Slimproppen gikk ikke på meg før jeg var på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...