Gå til innhold

Gjør deres barn slik???

Anbefalte innlegg

Hvis dattern min blir sint eller slår seg slik at hun begynner å gråte hender det at hun slutter å puste. Lenge nok til at hun får svak blålig farge på leppene. Jeg må dunke henne litt på bleia eller klappe henne litt på kinnet for at hun skal reagere nok til å få trekt pusten. Og i dag slo hun seg og begynte å gråte og jeg ilte til for å komme pustestoppen i forkjøpet for det er så ekkelt. Da jeg var 2 meter unna henne stivna hele den lille kroppen og hun gikk i gulvet med et brak. Hu bare tippa bakover rett og slet stiv som en pinne. (hun fikk vondt i øret da hun slo seg under lek med søstern)

Hvorfor skjer dette???????

Jeg har tidligere snakket med lege fordi jeg mente hun hadde en form for tics, men legen sa det bare var normale muskelrykninger i forbindelse med søvn. I tillegg skal hun nå utredes for adhd da det er en skjellig grunn til mistanke på det.

Er det noe sammenheng tror dere mellom det enorme temperamentet, tempoet hennes, det jeg mente var tics, disse pustestoppene og dette som skjedde i dag ?

Noen meninger eller erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4747467-gj%C3%B8r-deres-barn-slik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,Hei

Høres ikke ut som noen hyggelig opplevelse.

Eldste jenta mi hadde tendenser til å slutte å puste når hun gren.Jeg blåste henne i fjeset for at hun skulle begynne å puste igjen.

Har i de senere år begynt å lure på om hun har ADHD også.

Broren hennes som er 3 år yngre har det.

Men hun fungerer fint i hverdagen klarer seg bra på skolen og har mangen venner. Så det har blitt til at vi ikke har gjort noe for å utrede henne.

Nå er hun blitt stor og er snart ferdig med ungdomsskolen.

Når jeg tenker tilbake på hvordan hun har vært så er det liksom så mye som kan tyde på adhd.

temperament med ett plutselig sinne, merkelige ting og bevegelser hun gjør uten at hun er klar over det(tics). Ufattelig energi og det må skje noe hele tiden osv......

Men som sagt så fungerer hun bra i hverdagen og det er det viktigst.

• 2 uker senere...

Jenta vår hadde to anfall som ble karakterisert som epilepsilignende. Og da stivna hun i blikk og kropp før hun falt. Slutta å puste noen sekunder. Fikk deretter kramper (ristet i kroppen). Ble bevisstløs etterpå. Skikkelig skremmende, men det skjedde heldigvis ikke igjen. Hun fikk det etter en litt lengre periode med diare, og det er visst vanlig med sånne anfall da. Har forresten lest at adhd ikke kan finnes på så små barn? Alt for mange som puttes i den boksen tror jeg.. virker jo som halve Norge går på ritalin.. Håper de finner ut av hva det er med datteren din, da!

Annonse

min mann var slik når han var liten.. han skrek seg ut.. han forsvant og tissa på seg selv.. han gjore dette ofte når han skrek.. skrek helt til han mista pusten.. min elskte datter gjore dette en gang.. men jeg var ikke der.. det var min mor som var der.. jeg vet ikke hva hun gjore får å få henne til å puste igjen.. trur hun fikk panikk... men det er ikke moe galt med min mann.. han vokst det av seg.. så det er ikke sikkert det er noe galt med din datter..

Det kalles visst affekt anfall eller no sånt. En jente jeg hadde i barnehagen hadde det samme som du beskriver. og ho bessvimte og kunne oxo tisse på seg og vrenge hode bakover.

Når henne fikk sånn anfall måtte vi være raskt tilstede så ho ikke slo hode sitt. Da måtte vi oxo blåse henne i ansiktet, Men er visst ikke farlig da de kommer til seg selv igjen, men ville kansje hørt med legen sånn for sikkerhetsskyld så det ikke kan være no annet.

Hei, du med ADHD. Det var jeg som skrev det med at jeg hadde hørt at ADHD ikke kan finnes på så små barn. Vil bare presisere at jeg mente "finnes" i betydningen "diagnostiseres" og ikke i betydningen "eksistere". Jeg forstår jo også at det er noe man er født med, men etter det jeg har fått med meg er det temmelig vanskelig diagnose å stille og at det ikke er mulig på så små barn å finne ut om de har ADHD eller om det er noe annet.

En litt lignende historie.

Han lo og lo og lo, helt til han besvimte. Moren sluttet å reagere, for henne var det ren rutine at han besvimte når han lo, så hun bare gjorde sitt og han våknet etterhvert.

Nå er gutten voksen og han besvimer ikke lenger når han ler. Dette er noe han har vokst av seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...