Gå til innhold

Hvem er det som sier til dere at man mister håret p.g.a ammingen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen har fortalt meg det. Dette er noe jeg har erfart nå fire ganger når b abyen er ca 3 mnd. Alt håret som ikke har blitt felt under graviditeten begynner å falle av. Ikke slik at jeg blir hårløs, men mngden normaliserer seg

Annonse

Jeg har lest at pga hormoner og noe greier iløpet av svangerskapet så mister man ikke hår da. Vanligvis så mister man jo litt hår hver dag.

Derfor - når beibien er kommet ut og svangerskapet er over så vil man da starte å miste alt det håret som man egentlig skulle mistet i den perioden man var gravid. (Samtidig som de fleste begynner å amme... men altså ikke pga amming, men pga ferdig svangerskap).

Ein mister ofte hår etter eit svangerskap, men det er neppe pga amminga. Ein kan miste hår sjølv om ein ikkje ammar. Vi mister lite hår i løpet av svangerskapet, så det som dett av ei stund etter fødselen er det som vi egentlig skulle ha mista i svangerskapet...

For å svare på spørsmålet ditt; det er ingen som har informert meg om at vi mister hår pga amming...

I dette svangerskapet og tiden etter, har jeg ikke mistet noe unormalt med haar. For aller foerste gang har jeg faatt beholde alt haaret =)

Og jeg ammer som jeg gjorde med de andre.

De andre gangene, spesielt etter de 3 foerste barna, mistet jeg saa mye haar at jeg var helt snau paa hver side av pannen og tinningene..

Tror nok det ligger mere i hormonene rundt foedselen, enn selve amminga.

Jeg mistet hår som vanlig under graviditeten jeg, håper jeg slipper unna særlig hårtap nå. Har uansett lært av min frisør at det er grunnet avsluttet svangerskap og endring av hormoner som gjør at man mister hår. Dette skjer engang mellom tredje og sjette mnd. Spesielt skjer dette med kvinner som har fint og nordisk hår, var hans erfaring da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...