2 Gullunger Skrevet 11. april 2006 #1 Del Skrevet 11. april 2006 Syns jenta mi spiser så lite. Hun er nå 7 mnd. Nattmat: Hun spiser pupp på natten i 4-5 tiden. Frokost: Pittelitt pupp på sengen ca kl. 7 - 7.30 Lunsj: Pupp + grøt og litt fruktpure. Ca kl. 12. Middag: Klarer å lure henne til å spise litt pupp (som regel helt uinteressert) + Av og til litt smaksprøver på potet, gulrot ol. Ca kl. 16. Kvelds: Pupp + grøt og litt fruktmos. ca kl. 19.45 I tillegg til nattpuppen så er det altså 4 måltid på dagtid jeg prøver å få i henne. Frokosten og Middagen spiser hun nesten ingenting.... Lurer på om hun begynner å bli litt lei av puppen. Selv om hun absolutt ikke vil ha pupp til middagstid, så spiser hun alltid litt når jeg kommer med potet/gulerot e.l. Har prøvd å pumpe meg og gi henne melken på flaske og da spiser hun som regel ca 40-50 ml. Flere som sliter med å få "nok" måltider på dagen? Og evt. har funnet noen løsning? Kanskje gi henne litt midre grøt til lunsj (får halv porsjon) - så kanskje hun blir sulten til middag? Blir nesten litt bekymret jeg når hun ikke vil spise noe særlig.... men hun er blid og glad. Hadde ikke lagt på seg spesielt mye sist gang vi veide henne (gjennomsnitt 70 gram pr. uke - og det var ifølge helsesøster ok for en aktiv krabat på 7 mnd). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4747035-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-til-4-m%C3%A5ltider-p%C3%A5-dagen-7-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayajenta Skrevet 11. april 2006 #2 Del Skrevet 11. april 2006 Snuppa mi er 7,5 mnd... Her en hennes dag: (hun sover fra 8 til 8 hver natt) 08.30- 1 flaske melk (200ml) 12.00- 1 stor posjon grøt + ca 120 ml melk (flaske) 16.00- Middag (hun spiser mye) + vann! 19.30- 1 stor posjon grøt + ca 120 ml melk (flaske) Helsesøster mente jeg burde gi henne 5 måltider om dagen, men det får jeg ikke til. Slet mye med dette en periode, men ga opp til slutt. Det er ikke alltid dem har rett heller! Tulla mi trives og vokser bra, og da er det ikke noe problem.. Nå får jo ikke tulla mi mm, så det blir litt vanskelig å sammenligne.. Når du pumper deg, får du somregel ut mindre enn det hun spiser. Hvis hun vokser bra, er blid og fornøyd, er det nok ingen fare.. Du kan kanskje begynne å gi henne litt mer middag, tulla mi liker det veldig godt! Ellers sier hun nok ifra! Lykketil til dere=)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4747035-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-til-4-m%C3%A5ltider-p%C3%A5-dagen-7-mnd/#findComment-4747150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå