Gå til innhold

Etter 2 1/2 mnd som mamma vil jeg gjerne dele mine beste og dårligste kjøp med dere:o)

Anbefalte innlegg

Beste:

- Sparkebukser med fot uten seler

- Pysjer med fot

- Bodyer med knapping forran

- Bodyer med konvolutthals

- Løveapotekets barnekrem (trenger ingen andre stelleprodukter enn den og babyolje. Den pleier tørr og sår hud veldig fort.)

- Ammeinnlegg av ull (flere par)

- Lammeskinn

- Helsetepper

- Dr.Browns flasker (hvis man må bruke flaske innimellom)

Dårligste:

- Jakker med hette

- Hele sparkedresser (jenta vår er varm av seg)

- Simo duo-vogn (den ble for tung og er nå byttet ut med en One Tree Hill Urban Jungle - en fantastisk vogn!)

- Shampo og badeskum (kan brukes senere men nå blir hun så tørr)

- Luer som går rett over, da får hun dem i øynene og da blir det hyl.

- Uro til å ha over sengen (søtt men upraktisk fordi man kommer borti den når ungen må opp og ned av sengen)

- Sparkebukser uten fot

- Pysjer uten fot

Det er sikkert andre som har helt andre erfrainger, jeg ville bare dele mine :o)

Og til dere førstegangsfødende: Les om amming - det gjorde ikke jeg, og angret bittert! Det er lettvint og enkelt når mammaen og babyen kan det, men det kan være en god del innkjøringsproblemer - jeg snakker av erfaring.

Lykke til med babyene deres, klem fra kjerstimor:o)

Fortsetter under...

Annonse

Takk. Helt enig med disse hette greiene til små barn. En venninne lurte på hvorfor de holdt på med disse hettene. For det er rett og slett upraktisk. Butikkene svarte at det var så fint og moderne.

Helt uenig med Simo duovogn. Helt genial. Men alle er forskjellig og søker litt forskjellig

Det er sikkert forskjel på hvor varme babyene er og hvor varmt man har det i huset, men jeg er veldig fornøyd med ullbody fra Nøstebarn. Gutten min har den under pysjen om natta, siden vi har det ganske kjølig på soverommet vårt. I tillegg er det kjekt på dagen når de gulper. Våte bomullsbodyer er veldig kaldt og ubehagelig, mens litt gulp på ullbodyen ikke gjør så mye.

Jeg har også kjøpt babyteppe fra Nøstebarn. Det ligger han på overalt.

hehe.. jeg kjøpte sikkert 15 stk kule hette jakker alt fra str 50 til 74... det er det mest upraktiske jeg har kjøpt, brukte det nesten ikke.. først nå som han er 10 mnd og har begynt å krabbe og sitte av seg selv da er det fint:) og pysj med fot er et must..... en annen ting som er helt knall er a-crem og a-derma krem helt supert får utslett og tørr hud.. og de fleste går masse utslett når de er små... ikke alltid like pent:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...