Gå til innhold

hva er normalt?

Anbefalte innlegg

hei! har noen spm angående min minste gutt på 10 mnd..han er født 3 uker før termin(hastekeisersnitt) var 2kg bare..men hva er normalt? han er født med lavt stoffskifte(må gå på medisiner resten av livet.. han er ganske sen i utviklingen,får fysioterapaut 1 gang i uken pga sen utvikling+ e gang på sykehuset i mnd..har en feeling på at det er noe med han,men vet ikke hva..reagerer litt på at han får slik oppfølging når ikke første mann som ble født 2mnd fortidlig og bare var1,5 kg ikke fikk det..han har vært inn og ut av sykehuset siden han ble født,har hatt rs virus,lungebetennelse,halsbetennelse,feber opp i 41!! når han var 3 mnd ble han innlagt å fikk blod overføring(hadde nesten ikke blod) ellers har vi blitt sendt på sykehuset ca 10 ganger pga dårlig allmenntilstand..han er bestandig (nesten iværtfall) grinete,ingenting er liksom bra nokk,ikke vil han leke på gulvet,ikke sitte i stolen,ikke ut i vognen,osv..har han leket i 5 min på gulvet blir jeg overasket for å si det slik! han sitter ikke,og kryper heller ikke..har begynt å åle seg framover nå da=) jippi..å nå har han pluttselig begynt å dunke odet fram og tilbake..gjør det ofte,men vet ikke hvorfor..han reagerte heller ikke på alle hørselstestene som ble gjort på helsestasjonen..håper ikke dette ble alt for laaangt..hehe..men jeg er jo litt bekymret.hva skal jeg gjøre?? er det jeg som overreagerer?? kansje er alt bare bra..ikke et jeg..klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4746534-hva-er-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen anelse om det kanskje er noe med ham, siden jeg er førstegangs og min ikke er like gammel.

Men så trist at han har vært så mye syk!

Om du misstenker at det kan være noe, så klart du er bekymret. Og hadde det vært meg så hadde jeg tatt ham med til fastlegen, og kanskje bedt om en utredning? Men det er vel kanskje litt tidlig å si, siden han er 10 mnd bare?

Og utviklingen er jo så forskjellig på disse små, så selv om man tror det er noe galt så er det vel mest sannsynlig ikke det.

Noen av de små som kommer for tidlig er vel litt tregere i begynnelsen, mens noen er det ikke? Og siden han har vært mye syk så har han kanskje kommet litt etter i utvikling pga det og, for da har han vel vært slapp og sovet mye kanskje?

Uansett, ikke så greit å være bekymret - og jeg er helt for å "plage" leger og HS til man får svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4746534-hva-er-normalt/#findComment-4748355
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...