Gå til innhold

Skal drikke vin jeg...

Anbefalte innlegg

Vi skal ha middagsgjester på langfredag, og jeg har tenkt å drikke vin til maten (ogjeggledermegmasse), antakelig ikke mer enn et eller to glass på hele kvelden. Så lurer jeg på om jeg må pumpe meg etter "festen" (altså middagen) før jeg gir nurket mat? eller holder det at jeg venter ett visst antall timer og gir mme i mellomtiden. Bare lurer jeg altså...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4746144-skal-drikke-vin-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke å pumpe ut melken som produseres mens du drikker for å kaste denne. Alkohol brytes ned i melken på samme måte som det brytes ned i blodet.. Så etter et hvist antall timer så er melken alkohol.-fri igjen. :-) Det sies at man kan drikke 1 glass rødving og amme rett etter, men drikker man mer enn ett glass rødvin så bør man vente 2 timer pr enhet alkohol..

Kos deg" :-)

Er det sikkert? tenkte å gi mme når jeg ammer under eller etter middagen vår, neste måltid er på natten en gang så er det ikke før tidlig på morgenen? så da kan jeg altså gi mme som to siste måltider (mens jeg koser meg hi hi..) også amme i vei fra dagen etter, det var godt å høre. Har nemlig hørt at man ikke kan amme men må pumpe og styre noe masse. takk for svar.

Jeg pleier å ta et glass vin til god mat av og til. Venter gjerne med vin til jeg har ammet han før han går til sengs for kvelden (rundt 2030), for da sover han vanligvis 4 timer før han skal ha mat igjen. På den tiden er promillen fra 1-2 glass vin ute av blodet, og dermed melken. Alkoholen fra et vanlig glass vin (ca. 0,3 promille) forbrennes på ca. 2 timer. Det er ingen vits å pumpe ut melk etter festen for å kaste, med mindre du trenger det for å unngå spreng. Melken er som sagt uten alkohol igjen når blodet ditt er det. Det holder altså å vente noen få timer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...