Gå til innhold

Jeg betaler vaskehjelp etter besøk hos mam og pap.

Anbefalte innlegg

Det høres kanskje litt rart ut, men......

Vi bor i en annen by enn mamma og pappa.

Når vi besøker dem overnatter vi og er der gjerne i flere dager, som oftest torsdag-mandag, og i alle ferier.

Svigers er vår nærmeste nabo, så derfor bruker vi alle ferier osv. hos mamma og pappa naturligvis.

Vi har 3 barn på 1, 3 og 5 år, så pluss oss selv blir vi ganske mange. Vi roter, herjer, griser, leker, spiser og sover :-)

De to siste årene har jeg ALLTID bestillt vaskehjelp avreisedagen. Kjenner en dame som driver og vasker, og hun får 400 kr. til å "shine" opp huset. Da mener jeg skifte på sengene, sette det på vask og i tørketrommel, legge sammen, vaske huset skikkelig, osv. og rydde sånn litt slik at det ser pent ut.

Når mamma og pappa kommer hjem fra jobb mandagen ser det strøkent ut. Hun bruker 3 timer på vaskejobben.

Mamma ville selvsagt ikke at vi skulle gjøre det, hun sier at etter vi har drat har hun god tid til å rydde og vaske. Men vet jo at hun er i 100% jobb, trener med pappa og et vennepar 2 ganger i uken, synger i kor 1 gang i uken, og er på ski i helgene eller reiser på hytta....

Pappa er også "opptatt" med sitt. Så vi ville faktisk at etter vårt besøk skulle de ØNSKE OSS MED GLEDE tilbake og ikke bare tenke på hvor stress det er med å rydde osv.

Vet det kan høres teit ut, det synes mamma også, men nå synes hun faktisk det er Topp :-)

Huset ser litt "opp ned ut" etter vi har vært der en uke, men mamma og pappa slapper av og bruker all energien sin på oss. Når vi har reist ser huset alikevel strøkent ut siden vaskehjelpen kommer neste morgen....

:-) :-) :-) :-) :-)

Fortsetter under...

Når vi reiser er det så mye styr, og pakking, og "bare en liten tur til en veninne", og mormor og skriking og sutring osv. osv. at da orker jeg rett og slett ikke styre med å vaske og rydde huset til mamma og pappa-har MER ENN NOK med å vaske mitt eget :-)

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...