Gå til innhold

hvordan trener dere ungen deres til å rulle fra rygg til mage???

Anbefalte innlegg

min unge ligger på magen hele tiden fordi jeg har fått beskjed om det, bare når han er våken da!! og når han ligger på ryggen er det når han er under baby gymmen, så han får jo aldri trent på å prøve å rulle!!!

hvordan gjør/gjorde dere det?? for at ungen skal begynne å fatte interesse for det!! han er 4 måneder!!!

Fortsetter under...

Trente aldri jenta mi på det, hun bare fant ut av det av seg selv...

Men det kom nok som et sjokk på henne første gangen hun gjorde det, og hvor bevisst det var akkurat da er jeg ikke helt sikker på. Men etter dette begynte hun å trene på det, og plutselig hadde hun en utrolig teknikk på å snu seg fort som lynet!

Babyen min rullet fra rygg til mage her for en uke siden. Han ble fire mnd i går. Han lå på rygg under babygymmen og plutselig lå han på magen. Så lå han slik en stund før jeg snudde ham og vips, to min etter var han på magen igjen.

Ja, det er bra at babyen ligger på magen, men du MÅ ikke gjøre det hele tiden...:o) jeg bytter litt på det, han sier selv i fra når han er lei.

Vi har fysioterapeut til jenta vår for hun henger litt etter motorisk. Når hun skal trene på å rulle legger vi henne på rygg, krysser ene foten over den andre og hjelper til med å "rulle" med å ha en hånd på hofta og dytte litt om du skjønner hva jeg mener. Etterhvert skjønte hun at hun måtte dytte selv med albuen for å komme rundt, så nå ruller hun helt selv. Du kan også friste litt med en leke, få han interessert i den ved å holde den litt over han og flytte den til siden og opp så han må strekke seg etter den.

Lykke til ;o)

Den første gongen guten vår rulla rundt, "lokka" vi han med ei leike med sterke fargar. Han måtte rulle rundt for å få tak i den. Før det hadde han prøvd litt forsiktig eit par gongar, men fekk ikkje baken med seg.

Han var 5 mnd første gongen han rulla frå rygg til mage. Trur ikkje det har noko særlig for seg å trene viss ikkje guten din viser interesse for det sjølv, med mindre han utviklar seg for seint motorisk.

Gjennomsnittsalderen for bevisst rulling frå rygg til mage er visst rundt 5 mnd, så ikkje stress med det.

lillemor rullet fra rygg til mage for ca 2 uker siden. hun er 5 mnd nå. Hun trente i 2 dager for hun kom seg rundt. Så at hun ville rundt, men ikke kom seg, hjalp henne litt da, hun kom liksom ikke forbi skuldra. Og vips etter å ha trent i 2 dager klarte hun det. Nå ruller hun hele tiden over på magen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...