Gå til innhold

Når fester hodet seg?

petiteM's

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han har ligget med hodet ned siden før uke 30, men i uke 36+6 var det ennå ikke festet.

det var det derimot på kontrollen i uke 38+3

Hos noen fester det seg ikke i det hele tatt, men det har uansett ikke noe å si for når fødselen starter.

Før i tiden måtte man legge seg ned hvis vannet gikk før det var festet, men det er ikke nødvendig lenger.

• 2 uker senere...

Annonse

Hadde termin 22.04, så er to dager over termindato idag, og hodet til min lillegutt har enda ikke festet seg. Men han har ligget slik med hodet ned siden uke 26-27...

Så dette er veldig individuelt, JM sa til meg at det slettes ikke var uvanlig at hodet ikke festet seg før en var i fødsel.

Men går jo å tenker alikevel da, at "normalt" fester hodet seg 2-3 uker før bebisen kommer ut på 1 gangs fødende kvinner...

Men men!

Om man skal legge seg ned eller hvis vannet går uten at hodet er festet er det visst delte meninger om, men flertallet av de fødselsleger og jordmødre jeg har snakket med har sagt at jeg MÅ legge meg ned, i alle fall til første ri er kommet, da fester hodet seg. Har termin idag, hodet er ikke festet, og skulle vannet gå mens jeg er ute på tur med bikkja, ja da legger jeg meg ned gitt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...