Gå til innhold

Hvor mye ser barna deres på TV?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg hadde en liten baby, fikk treåringen se på film når jeg ammet (tok jo litt tid det). Ellers kun barne-TV.

Nå tar ikke ammingen så mye tid lenger, så da blir det gjerne bare barne-TV.

Hvis gutten din er hjemme med deg, så er ikke et par timer så altfor mye. Er han i barnehage derimot så er det mye.

Huff alt for mye. Blir en time om morran som regel og en time om kvelden.Hvertfall. Men jeg begrenser så vi gjør andre ting innimellom i helgene og sånn. Sitter ikke foran tven og henger i timesvis i helgene, men gjerne litt før vi våkner helt eller hvis vi er hjemme en søndag eller noe.

I hverdagene er det kun barne-tv på kvelden. I helgene blir det fort ett par timer om morran også i tillegg til barne-tv om kvelden. Han er en utrolig morgenfugl, så mens vi ligger litt lenger ser han på barne-tv ;o)

Innimellom blir det jo en film, men det er faktisk ganske sjelden.

4-åringen får velge mellom film (1 h) eller barne-TV, mandag-fredag. Hun velger så og si alltid barne-TV.

I helgene kommer det helt an på vær og vind (!). Er det pent vær, er vi som regel mye ute, det velger bort TV:en automatisk. Hun får ikke lov til å se på TV på morgenen, fordi jeg synes hun blir enormt sløv/apatisk av det, hvilket ikke er så heldig når man prøver å få i gang den lille kroppen til en ny dag...

Vi sitter også sammen med henne når hun ser på Barne-TV, fordi vi har oppdaget hvor mange spørsmål som dykker opp i hodet hennes i løpet av den halvtimen. Jeg pleier å dekke bordet med frukt og grønnt, som vi spiser (som små kaniner...) mens vi ser på TV sammen. En god måte å få hele familien til å spise mer grønnt!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...