Gå til innhold

Han drikker så lite!

Anbefalte innlegg

Hvor mye drikker deres små? Gutten min på 14 måneder drikker bare noen slurker vann eller melk til hvert måltid. prøver å få i han mere, men han vil ikke ha. Ammer ca 4 ganger i døgnet, men virker som om det er mest kos, tror ikke jeg har så mye melk lenger. Kanskje det tilsammen blir 2-3dl morsmelk i døgnet, og 1 dl vann. På morgenen er bleia som oftest ganske tung, men synes bleiene er lette på dagen, og gul på fargen. Hvis jeg gir han fruktsaft drikker han mer, men sjelden han får saft. Vil jo at han skal drikke vann. Han har alltid vært sånn, men først i det siste har jeg begynt å bekymre meg for det. Han er frisk og rask.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4741531-han-drikker-s%C3%A5-lite/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vi har samme problemet her. Hun drikker nesten ingenting til måltidene. Men får flaske med melk 3ganger om dagen, da drikker hun mellom 80-150ml. Hun har aldri vært gla i å drikke annet en varm morskelkerstatning. Hun er 1 år nå. Bekymrer meg også for at hun får i seg lite drikke, samtidig som hun spiser lite også. Bleiene er ikke særlig våte på morgenen..Men hun er jo frisk og rask, men veldig lita da. Bare 8kg..

Min gutt drikker til den store gullmedalje, men det hører med til historen at det går mye på saft (Fun light). Stiller seg foran kjøleskapet og sier "dæ" (der), og levner liten tvil om hva han ønsker. Han er 16 måneder. Drikker også vann dersom han er tørst nok, saften drikker han mer fordi han syns det er godt. Har den siste tiden også blitt flink til å drikke en del melk til måltidene, og finner gjerne igjen melkeskvetten en stund etter at han har gått fra bordet.

jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig. Min lille snuppe er like gammel som din gutt og hun drikker heller ikke veldig mye. Så lenge han har våte bleier og magen går som den skal og ikke stopper opp så er det helt sikkert OK.

Men har du forsøkt å tilby vann når han ikke spiser? Min jente drikker sjelden mye når hun spiser,men kan derimot drikke ganske mye om hun "finner" koppen sin utenom måltid. Derfor har jeg alltid stående en kopp til henne på bordet i stuen slik at hun selv kan gå å forsyne seg når hun selv vil. Det hjelper hjemme hos oss.

Hvor mye er det egentlig nødvendig at barna skal drikke tro?

Jeg har også problemer med å få i poden drikke - dersom han da ikke får saft, juice el lign..... Fikk dette problemet etter at han var syk en lengre periode og kun drakk (da fikk vi anbefalt av lege/helsesøster å gi søte/næringsrike drikker.......)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...