Gå til innhold

En positiv og en negativ test

Anbefalte innlegg

Venninnen min tok en test her om kvelden og fikk en svak positiv test, mens hun morgenen etter fikk negativt resultat. Hun har ingen graviditetstegn utenom ømme pupper. Ellers så er hun 3 uker over på mensen. Hun har hatt den regelmessig i 6-7 år og aldri mistet den. Hun må da være gravid eller? Hun har ikke brukt prevansjon. Takknemlig for raske svar...! og vil gjerne høre hvis andre har lignende erfaringer!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4740079-en-positiv-og-en-negativ-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg testet sist gang jeg var gravid var den bare så vidt synlig, måtte virkelig legge godviljen til for å se at den var positiv. Stolte ikke på den men kjøpte en ny test og den var positiv. Har også hørt at svakpositiv test er positiv men blir litt bekymret når jeg nå leste at negativ test ikke nødvendigvis er negativ etter som jeg hadde sist mens i januar! Har tatt en test for et par uker siden men den var negativ så jeg tror ikke egentlig at det er tilfelle, er nok bare forsinket, hehe...

Men lykke til med testingen! Ville tatt en ny test jeg, evt. hos legen. Håper hun får det resultatet hun ønsker!! :o)

Jeg testet negativt 3 uker etter befruktningen, og sterkt positivt en uke etter det igjen... 9mnd senere kom det ut en stor og fin gutt =)

jeg har hørt at den svakeste lille strek i "positivt" betyr gravid, mens en negativ test aldri er sikker, for det kommer an på hvor langt man er på vei når man tester seg. jeg har alltid trodd at testresultatet ble sikkert etter to uker etter samleie, men det viste seg i mitt tilfelle å være to uker etter da jeg egentlig skulle ha mensen...

Good luck girls =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...