Gå til innhold

HOLLE grøt - blandingsforhold

Anbefalte innlegg

Jeg syns den blir så tynn! Blander halvparten av det som står på pakka: 50ml vann og 50 ml morsmelk + 3 ss grøtpulver... men blir jo så tynn!! Hva gjør dere andre som bruker denne grøten (både hirse og risgrøt) må blande med mm på grunn av melkeallergi.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4736662-holle-gr%C3%B8t-blandingsforhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forskjell på spiseskjeene; mange "moderne" er mindre enn de man brukte før. Så for å være på den sikre siden kan det være greit å bruke et en ss-måleskje - har ikke hatt problemer med at hollegrøtene er blitt for tynne, har brukt hirse og speltgrøten.

Jeg blander hirsegrøt med 200 ml.nutramigen. Jeg har i pulver til det blir passe tykk grøt, men er obs på at grøten tykner når det står en stund.

Speltgrøten blander jeg med 100ml. vann og 100ml. nutramigen.

Om det er melkeallergi får du nutramigen på blåresept, når du er ferdig med mm.

Hei, jeg brukte og morsmelk i Holle grøten da jeg begynte å gi denne rundt 6 mnd alder, jeg synes også grøten ble veldig tynn, nesten suppe. Etterhvert gikk jeg over til å bruke mme og det ble noe helt annet, du får event. prøve deg frem litt med blandingen og event. ta mindre vann i eller prøve med mme. Lykke til

Annonse

Min sønn startet med det når han var 2 mnd, ingen tillvenningsproblem for oss. Det er riktig at det smaker litt sært, du vil nok få tips om å ha i litt sukker i starten og trappe ned på sukkerte etterhvert. Om barnet ditt er gammel kan det nok bli problemer, men det finnes også andre typer på marked. som ikke smaker så rart.

Et tips er å starte med tilvenning, så tidlig som mulig. Du kommer jo ikke til å ha mm i mange år fremover:-)

Til 50 ml mm bruker jeg 2 ss grøtpulver.

Nederst bak på pakken så sto det noe om hvis man skulle lage fruktgrøt så var det 50 ml, og 2 ss. Har brukt det jeg.... og noen ganger hatt i fruktmos, andre ganger ikke. (Bruker ris og hirse grøten).

Den blir jo tynn etter en liten stund, men sånn er det jo med mm.

Syns forresten det virker som at hvis jeg varmer mm for mye (over ca 40 grader) så blir den fortere tynn... men kan jo være det er noe jeg innbiller meg....

min datter er 6 måneder...får vel hoppe i det og gi henne litt nutramigen i morgen=) driver å nekter pupp rimelig heftig for tiden så har ikke noe valg=) håper i det lengste at hun skal vokse av seg allergien fort!!

Annonse

Eg brukar berre vatn i Holle-grauten (ris), sidan guten får pupp til måltidet. Eg meiner og at dersome g blandar slik det står på pakken blir det berre "suppe".

For oss passar det veldig bra med ei toppa spiseskei pr 50ml vatn/væske.

Til full posjon:

Varmer 2 dl vann, og heller i grøtskålen. Rører ut 3 måleskjeer mme, og blander ut med 6-7 ss pulver. Pulver til det blir bra konsistens, husk den sveller.

litt olje kjøpt på helsekosten i tilslutt.

Varierer noen ganger med sviskemos og/eller aprikosmos(kokt, moset og fryst i isterninger)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...