Gå til innhold

Uff, blir han syk eller får han tenner eller er han sulten?? Hjelp meg noen!!

Anbefalte innlegg

Han er 5 mnd.

Vært utrolig grinete i 4-5 dager, bare sutrer dagen lang. Smører dentinox, men ikke merket store forskjellen.. Men han spiser på alt og sikler som en gud.

Så var det maten.. pupper og pupper og pupper.. og gjerne hele natten også (altså hver 2. - 3. time). Puppene er tomme som bare det. Jeg tror ikke det er økedøgn, for det med puppingen har vært sånn lenge.

Får grøt til kvelden. Gjerne 80 ml mme + pulver. Så 120 ml mme på flaske etterpå.

Idag har han vært så urolig. Gråter og gråter og alt er galt. Sover også minimalt.. Var våken fra 04 i natt og bare sovet 4 timer i løpet av hele dagen frem til nå..

I kveld lagde jeg grøt av 100 ml mme + pulver og 160 ml mme på flaske etterpå. Borte på ett blunk..!!

Temp 37.7, har gitt han en paracet just in case..

ÅÅÅÅ what to do??

Fortsetter under...

Viss han er veldig mykje meir aktiv på puppefronten enn han pleier er det jo mulig at han er sulten. Når vi først hadde begynt med fast føde lot vi guten vår bestemme sjølv kor mykje han ville ete. Av og til blir det graut av 50ml vatn, men enkelte kveldar slukar han i seg graut av 200ml... Det varierer veldig. Er det lenge sidan han begynte med graut? Kan det vere på tide å introdusere eit måltid nr. 2 (enten graut eller grønsaker/middagsglass)?

Viss guten din blei roleg etter paraceten er det godt mulig at han har hatt vondt ein plass, paracet er jo smertestillande i tillegg til febernedsetjande. Viss paraceten ikkje gjorde nokon forskjell ville eg ikkje gitt han meir, sidan han ikkje har feber.

Det er mulig at det er tennene som plagar han, han er jo i rette alderen for det, og tannsymptomer kan variere veldig. Dei seier forøvrig at Dentinox ikkje har nokon effekt før tennene er kome så langt opp at gommane er blitt raude og såre.

Men det hender jo av og til at babyar (akkurat som voksne) kan ha dagar/perioder der dei er utilpass og sutrete utan at det er noko spesielt som er gale. Vi har hatt nokre dagar på den måten innimellom her og.

Eg ville prøvd å gje guten meir graut (ev. innføre middag i tillegg), og så er det vel berre til å sjå det an nokre dagar. Er det tennene som er problemet vil dei nok dukke opp i løpet av ei vekes tid, er det noko anna som plagar han, vil det enten bli tydeligare kva det er, eller så vil det gå over av seg sjølv.

Du får vel berre prøve å gjere ting så komfortable for den lille kroppen som mulig.

Takk for ett flott svar! =)

Det er ikke for tidlig med ett måltid til?

Han virker sulten, syns jeg. Men han har alltid vært veldig glupsk, og gaper til alt. Kan jo legge til at han veier over 9 kg.. Er så redd for å "overfore" han, men igjen.. er han sulten så.. Å, føler meg så dum..

Han har forresten sovnet nå da.. etter 2 timer.. Flink baby!

Vi begynte med første grøtmåltid da gutten var 5 måneder, og vi økte på med flere måltider dersom han var mistilpass noen dager. Han var sulten og klar for mer mat. Du kan jo forsøke med litt grøt tidligere på dagen, så merker du fort om han blir mer fornøyd.

Om det er for tidleg å innføre måltid nr 2 er det sjølvsagt opp til deg å vurdere. Vi begynte faktisk med to måltid pr dag då vi begynte med fast føde. Fruktpuré til lunsj og grønsaksmos til middag. Men det var veldig små porsjonar til å begynne med.

Viss guten virkar meir sulten er det i alle fall ingen ting i vegen for å prøve. Hjelper det er det kjempefint.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...