Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #1 Del Skrevet 10. april 2006 Hva gjør dere når toåringen (eller treåringen for den saks skyld) bare trasser mot dere? Har en sånn dag i dag, og ikke vil han noe som helst. Jeg kjenner jeg er så sliten, gubben er selvfølgelig på overtid igjenn og jeg kjenner tolmodigheten ikke er så stor lenger. Huff, får så dårlig samvittighet når jeg blir kort mot han og sliten.. Nå satte jeg han bare ned på gulvet igjen, hadde badet og han bare skrek og slo og vridde seg overalt. JEg tok på bleia og la han på gulvet og gikk ut av rommet. Jeg bare MÅTTE.. Uff... så skrekkelig dårlig samvittighet... Telle til ti og så inn igjen og kle på resten. Nå tuller han på gulvet og er verdens fineste. Jeg blir bare så sliten... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma'n til Li@m Skrevet 10. april 2006 #2 Del Skrevet 10. april 2006 Jeg skjoenner veldig godt hva du mener - her sliter vi ikke med trass, men med grensesetting. Vi proever aa holde klare grenser paa oppfoersel ute og hjemme, ved matbordet og ved legging. Og naa for tiden er det som om ingenting fungerer og vi voksne blir slitne og til slutt sinte. Gutten vaar paa snart tre er helt umulig aa legge for tiden - noe vi aldri har hatt problemer med foer. Han er oppe av sengen foer vi idet hele tatt har forlatt rommet, river dyne og pute ut av sengen, hopper, hyler og bare ler av oss naar vi setter han paa plass...slik har det vaert i en uke naa, og vi har ikke mer aa proeve ut....vi bruker samme rutine hver kveld, saa han vet veldig godt hva som skal skje. I det siste har han ikke slaatt seg til ro foer klokken ni - to timer etter ordinaer sengetid. Noen forslag? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4735994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #3 Del Skrevet 10. april 2006 Hei der. Takk for svar, det er godt å se at noen har det som jeg - ikke misforstå - unner ingen å ha det sånn. Sover han noe på dagen nå eller har han sluttet? Her har vi ikke hatt trøbbel med soving i det siste, det hadde vi da han var mindre. Men nå er gutten din så stor at han skjønner belønning og sånn, så kanskje dere kan prøve et belønningssystem? Sånn, om han legger seg rolig ned om kvelden og ikke hyler og roper så får han en stjerne i en bok/på et ark eller noe. Når han har fått et visst antall får han en overraskelse av noe slag. Favorittmaten, tur i basseng eller noe annet han liker. Når står han opp på morgenen? Her står vi opp klokken syv og han legger seg klokken åtte. Han sover også en drøy time på dagen. Hilsen fra hovedinnlegger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4736075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leola Skrevet 10. april 2006 #4 Del Skrevet 10. april 2006 Hei! Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Somme dager er alt galt, og junior skal ikke samarbeide med noe. Han vil bare gjøre det motsatte av hva vi sier. Til tider har jeg vært så sliten at jeg bare har lyst til å vræle. Kjefter av og til selv om jeg vet at jeg bare bør late som ingenting, men av og til renner bare begeret over. Junior hadde en periode på 1 - 2 måneder der han var helt håpløs, han var sur og grinete hele tiden. Ville ikke sove ikke legge seg, INGENTING! Men plutselig en dag så ble det bedre, og nå er han helt eksemplarisk. Dvs han har fortsatt trass, men ikke så ekstremt som før. Tror ikke vi er alene om å ha det slik. I perioder er vi alle trøtte og slitne, og gjør og sier ting vi ikke mener. Slik er det bare å være foreldre. Har egentlig ikke så mange råd, men vil bare si at du ikke er alene:) Lykke til !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4736248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma'n til Li@m Skrevet 11. april 2006 #5 Del Skrevet 11. april 2006 Han sover fortsatt en time paa dagen, dette fordi jeg ikke klarer aa holde han vaaken gjennom en hel dag. Vi staar opp klokken seks hver morgen, og han legger seg, (eller skulle ha lagt seg, *ler*), klokken syv paa kvelden. Vi har brukt beloenningssystem paa bleieavvenning den siste tiden, og effekten er dessverre borte. Han er toerr paa dagen det meste av tiden og legger ikke saerlig vekt paa klistremerkene sine lenger. Kanskje vi skulle vurdere moerkere rullegardiner paa soverommet? Han legger seg alltid greit i moerkt rom...Her i England er vaaren paa full fremmarsj, og etter at vi stilte klokken frem en time har soverommet blitt veldig lyst... Takk for svaret tilbake! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4745094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. april 2006 #6 Del Skrevet 12. april 2006 Hei igjen:) Mørke rullegardiner ville jo være det enkleste og prøve først iallefall. hehe. Men noen barn er vant til mørke rom når de skal sove og er kanskje lysømfintlige? Så prøv det først og se hvordan det går. Jeg tror det er sånn med soving som med alt annet - man må være konsekvent. Selvom det er skrekkelig vanskelig av og til. Så om dere nylig har startet med fast klokkeslett eller lignende så får man bare bite sammen og holde ut. Så lenge ikke Liam har vondt noe steder og slikt så er det kanskje bare trass? Tror nok han burde være trett når kvelden kommer når han har vært oppe siden klokken 0600. Selvfølgelig om han ikke sover så altfor sent på dagen. Om lillegutt her sover for sent på dagen får vi han aldri i seng klokken 20.00. Da rangler og roper han til en god stund ja.. Våren i England er sikkert veldig fin, dog kanskje litt surt slik jeg minnes? (bare vært der en gang jeg) Her har vi sol og snart skikkelig vår, kjenner det formelig bobler i meg. hehe Ha en hyggelig dag! HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4748122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. april 2006 #7 Del Skrevet 12. april 2006 Hei lillemor og mathias. Tusen takk for svar, det er faktisk litt godt å se at det bare ikke er jeg som har kort lunte av og til. Og at det går i bølgedaler og at ikke det alltid er like mye trass. Så får jeg bare håpe at det roer seg litt med tiden, det kan ikke være no stas for lillegutt heller og ikke bli forstått av oss foreldre. Nå sitter han å skrattler til Pingu på Påskemorgen, og er bare helskjønn. Ha en kjempefin påske ! HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4748200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma'n til Li@m Skrevet 12. april 2006 #8 Del Skrevet 12. april 2006 Ja, det er litt surt til tider her,*ler*, men for tiden er det noksaa deilig med sterk sol og varme dager. Liam er i hagen hele dagen! I dag venter vi ca. 15 varmegrader her oppe i nord. Ja ,vi faar nok vurdere moerkere rullegardiner. Liam sover tidlig paa dagen naar han sover, (foer 12), saa han skulle jo vaere troett naar kvelden kommer - i gaar kveld gjespet han i takt med alle "sprellene"....vi fant han splitter naken i vinduet(!), hele sengen bar, alt sengetoeyet paa gulvet, bleien tatt av - og bare hyl og latter naar vi kom for aa ordne opp. Vi holdt paa i to timer, tror jeg. I dag skal Liam IKKE sove paa dagen, DET har mamma bestemt! *ler* Takk for hyggelige svar;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4748278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. april 2006 #9 Del Skrevet 12. april 2006 Hihi, det er ikke mening å le av andres elendighet, men du gav meg dagens latter. Jeg ser ham for meg i vinduet, naken og vill i blikket. ;-) Håper det går lettere etterhvert og at ha begynner å forstå at han skal sove og ikke hilse på naboen om kveldene. :-) At det er bare en periode hvor han trasser litt ekstra. Jeg har nå lagt poden her og han er kjempeflink og legge seg på dagen, det er kun på kveldene han tuller innimellom, men jeg finner han ikke i vindu uten bleie så det er ikke så ille her. :-) Håper dere får en fin påske med godt sovehjerte på Liam. (herlig navn forresten!) Kan jeg spørre om du bor fast i England og hvor lenge du har bodd der? Hilsen fra HI som faktisk har et navn : (hehe) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4749358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma'n til Li@m Skrevet 12. april 2006 #10 Del Skrevet 12. april 2006 Hei igjen! Vi faar haape paa en roligere paask, ja, takk for det. Vi bor fast i England, og Liam har engelsk pappa og norsk mamma. Jeg har bodd i England i 6 aar, og stortrives med det; har en tvillingsoester som ogsaa bor fast her (og som ogsaa har en liten gutt paa to aar), saa da savner man ikke familien saa veldig - og kort vei til Norge er det jo likevel:o) Vi skal paa sommerferie til Norge i august og gleder oss veldig. Siden vi ikke bor saa langt fra Newcastle skal vi ta fergen over til Haugesund og kjoere over fjellet til oestlandet. Har du bodd i England ogsaa? Hyggelig aa "snakke" med deg, forresten! Navnet mitt er Bente:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4750926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma'n til Li@m Skrevet 12. april 2006 #11 Del Skrevet 12. april 2006 Glemte forresten aa legge til at vi har et lite album for Liam og fetteren Zeus her paa Din Baby (Se "Vaare album" i venstre marg). De er aa finne under L for Liam og Zeus, (side 2 under L, tror jeg). Liam er den blonde, og Zeus er den moerke, og de er 2,10 aar og 2,2 aar gamle....Alltid fart og moro naar de er sammen:o) Har dere et album her? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4751130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
børdi Skrevet 12. april 2006 #12 Del Skrevet 12. april 2006 Her krangles det HVER dag... Hyl og skrik og spark og slåing,, ingenting som skal til..BAre at det ikke passer henne akkurat da. JEg blir sinna når det er nok, og det forteller jeg henne da, hvorfor jeg blir sint..... Men virker ikke som det synker inn... Noen ganger er det bare nok og jeg og må ut av rommet en stund, de tar ikke skade av det.... Håper bare trassen gir seg igjen, for fytterakkeren for noen monstre de forvandles til........ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4751336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppy Skrevet 12. april 2006 #13 Del Skrevet 12. april 2006 Det er så godt å lese innleggene deres for da virker det som skjer her helt normalt. ;o) Frøkna tester, trasser og strekker strikken veeeeldig langt om dagen. Hjelper ikke akkurat å være alene med henne heller. Føler jeg bare går rundt å sier "nei" og "ikke" hele tiden. Føler meg ikke som noe god mor som blir sur stadig vekk, men jeg er pokker så sliten, for frøkna sover ikke særlig bra om natta heller. Og når hun ikke trasser, da er hun mammadalt de lux. Henger omtrent i buksebeinet hele tiden da. Takk og pris for barnehagen. For å trøste oss litt kan jeg jo si at det er litt positivt at de trasser også, for da er de ganske trygge på oss foreldre. Lykke til alle sammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4752399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. april 2006 #14 Del Skrevet 12. april 2006 Hei hei Bente. Har nok ikke bodd i England nei, men vært der på ferie som mange andre har. Og da var det London noen dager, og fikk selvfølgelig ikke sett noe av landet ellers. Det er vel London som er det store shoppingparadiset og de fleste reiser kanskje dit når de reiser til England. Det var to kjempeflotte unger på albumsidene, skikkelige skøyere begge to. Jeg har ikke album her nei, kun en hjemmeside. Men den er passord på, jeg er litt for mye hønemor og skeptisk til sånn. Så vi har laget den hjemmesiden for familie og venner som kan gå inn og titte om de vil. Bor et godt stykke unna familien min så da er det hyggelig for dem at de kan "besøke oss" når de savner godgutten. Liam er kanskje tospråklig? Er det vanskelig for ham at dere snakker både norsk og engelsk? Og hvordan er helsevesenet ifht Norge? (beklager om jeg spør mye, er bare nyskjerrig ) Kan tenke meg dere gleder dere til ferie i hjemlandet ja, og i august er det skikkelig fint å være her også. Vi bor så langt nord i landet at det er vanskeligere for oss og reise så mye. Bilettene herfra til Oslo er dyrere enn fra Oslo og videre til Europa. Vi reiste et år til Italia og betalte over 5000 tur retur pr person bare i fly... Kos dere videre i vårværet. Håper Liam har vært grei å legge i kveld. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4752732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma'n til Li@m Skrevet 13. april 2006 #15 Del Skrevet 13. april 2006 Hei, Vieja! Liam er dessverre ikke tospraakelig. Vi hadde tenkt det i utgangspunktet, men siden pappa er engelsk saa snakker vi alle engelsk i huset, alle snakker engelsk i barnehagen, alle vennene snakker engelsk osv. Soesteren min og jeg snakker norsk sammen naar vi er alene, men det er ikke ofte nok til at guttene vaare fanger opp noe. Litt synd er det, for i Norge er det omvendt; der er det ikke saa mange som vil snakke engelsk. Foreldrene mine kan proeve seg paa noen strofer, men er ikke komfortable med aa snakke engelsk... Helsevesenet er veldig bra her, maa jeg si. Veldig godt utviklet system med mange fordeler bl.a. med gratis legebehandling, gratis resepter paa livstid (hvis man gaar paa medisiner for f.eks. stoffskifte, epilepsi, sukkersyke, hjerteproblemer, nervesykdommer etc.) Trenger man i tillegg medisiner for en influensa, saa betaler man ikke noe for det heller - Ellers er det god barnehagedekning her, men man maa betale saa det holder og enda litt til, saa det er mye billigere med barnehage i Norge. Huff, for noen priser, da! Her er det heldigvis billigere aa bo enn i Norge, men vi merker at prisene oeker her ogsaa, men at levestandarden er mye hoeyere i Norge - sosiale forskjeller er skremmende store her, og sosiale problemer er skyhoeye. Mye kriminalitet og elendighet ,dessverre. Men England hae mye sjarmerende aa by paa, ikke minst smaatrollene her i huset, hehehe. (Naar de vet aa legge seg om kvelden, riktignok...vi slet i nesten to timer i gaar kveld, og en time i kveld - kanskje blir det "bare" en halvtime i morgen:o) Ha en hyggelig kveld, og GOD PAASKE! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735886-kjenner-dere-noen-ganger-at-sinnet-og-fortvilelsen-tar-over/#findComment-4759506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå