Gå til innhold

Hvor stor ved 2 årskontrollen når de var 11,5 kg ved 1 årskontrollen?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har barn som var ca 11.5 kg/80 cm ved

1 årskontrollen? Hvor store var de ved 2 årskontrollen?

Syns snuppa vår på 22 mnd legger på seg raskt, selv om hun ikke spiser så mye. Hun er alt 14 kg og 90 cm lang. Den blyklædden å løfte.

Noen som vet hva som er normalt å vokse på 1år?

Fortsetter under...

Jeg leste at det var vanlig å vokse 25 cm det første året, så 10-12 cm fra 1 til 2 år. Høres ut som om jenta di følger det, hun vokser neppe mer enn 2 cm på 2 mnd.

Etter 2 år vokser de 1-2 cm mindre i året. Og skal vokse ca 5 cm i året ved 6 års alderen. Men noen barn vokser litt mer og noen litt mindre.

jenta mi var 79 cm og 12,36 kg på 1 års.. på 2 års var hun 93 cm og 16 kg..

Nå 6 mndr senere er hun 17,7 kg og 98-99 cm.. De vokser utrolig raskt.. Og i mine øyne vokser tulla helt normalt :)

min sønn var 13,5 kg og 88 cm på 2 års kontrollen. på ettårs kontrollen var han 75 cm lang og 11 kg. så vår sønn har ikke lagt på seg mye men strekt seg litt da. han var en rund liten klump ved 1 års kontrollen.

og nå ligger han ca midt på vekt og høyde kurven

Min var 75cm og 11,5kg på 1års kontrollen og 89,1cm og 12,5kg på 2års kontrollen. Så han har strekt seg mye, men ikke lagt på seg, men han er ikke tynn, "normal".

Annonse

Tror ikke at du skal bekymre deg for veksten (hvis det er det du gjør...) Jenta mi var 14,5 kg på 2 års kontrollen, og nå, 5mnd senere er hun 14,3. Vekten går litt mer opp og ned nå for tiden, alt ettersom det er sykdom, tenner og slikt på gang. Så selv om hun føles tung nå, er det ikke sikkert at hun vokser så veldig framover...

Takk for svar alle sammen:)

atti, jeg bekymrer meg ikke så mye som før. Men til nå i livet har helsesøster hele tiden komentert at hun er tung, selv om hun er ganske lang også. Vi har til nå hvert skånet for sykdom eller plager ved tannfrembrudd. Dvs hun har hatt feber en halv dag, samt at hun har snørra og hostet litt, men jeg vil ikke si at hun har hvert direkte syk.

Problemet er vel heller at jeg ikke skjønner hva hun legger på seg av, for hun spiser ingen mengderog er i full aktivitet hele dagen. Jeg må vel kanskje bite i det sure eple å innse at hun har arvet min elendige forbrenning*sukk* Men en ting er sikkert, hun er verdens herligste jente:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...