Gå til innhold

Oktober: Hjemme fra ultralyd


Nicita73

Anbefalte innlegg

Dette ble en lang dag, var hos legen 1345, han undersøkte meg, prøvde å finne hjertelyd, noe han ikke gjorde, henviste meg til ultralyd, der ble jeg sittende å vente i 3 timer, klager ikke, bare glad de kunne tilse meg jeg.

Lille nurket hadde det bra, så ut som om h*n suttet på tommelen:) Men morkaken lå lavt, og det var antageligvis derfor jeg har blødd. Det var ikke noe jeg kunne gjøre fra eller til, de skulle vurdere den på rutineultralyd om 4 uker. Er det noen som har hørt om dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forsåvidt vært i gjennom det samme, men litt tidligere i sv.skapet. det eneste jeg vil si er at du må regne med at du vil ha litt brunlig rester en god stund, men det er ingenting å bekymre seg for! Har vært på siste ekstra UL i dag! Og alt er bra! Lykke til videre, dette skal gå så bra så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at alt var bra!!

jeg har hørt om lavtliggende morkake før, at dette kan være en årsak til blødning. har også hørt at morkaken godt kan flytte seg oppover i løpet av svangerskapet, slik at du kan føde som normalt.

 

du finner sikkert mer info om dette på nettet, og snakker vel mer med lege/jordmor etterhvert :)

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at lavtliggende livmor kan resultere i blødninger.

 

Jeg var spent på å høre fra deg - Ble veldig glad for å høre at alt sto bra til med lille nurket!!

 

Ble du sykemeldt og skal ta det rolig, eller? (Jeg vet ikke om det har noen hensikt, er bare nysgjerrig).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har hørt og lest om dette, det heter placenta praevia på engelsk (ingen peiling på norsk dessvere). Hvis du skal har UL ofte, de kan se hvis morkaken skal flyttes før fødselen- og det er bra at du har funnet ut at du har det nå- og ikke senere :). Nå skal du ha neste kontrollen hos jrdmor/legen? Det gå sikkert bra :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble ikke sykemeldt, men tok egenmelding i dag,og da skal jeg ikke på jobb før lørdag. Skal til jordmor 21 april, da får jeg høre litt mer om dette. Ble ikke helt beroliget av gynekologen i går. Så er det rutineultralyd om 4 uker, da håper jeg bare den har flyttet seg oppover. Trist at man skal ha så mye å bekymre seg over,når man egentelig bare skal være lykkelig over dette lille underet i magen. Men jeg må få si det igjen, er så glad for å ha dere jenter her inne, utrolig støttende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

har funnet en webside (men det er på engelsk- håper det er ok), som forklare litt om placenta praevia og sånn ting. Det er godt å tenke på at du har en veldig gode sjanse at morkaken skall flyttes før fødselen. Men her er litt info hvis du har lyst å lese litt før du har kontrollen.

 

http://www.babycentre.co.uk/refcap/830.html

 

skal prøve å finne noe på norsk for deg også.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morkaken min lå langt nede i forrige svangerskap, og dekket delvis "åpningen". De fant det ut på rutineultralyden i uke 18. det som da skjedde var at de tok ny ul i uke 32 for å sjekke at den hadde flyttet seg opp før fødselen slik at jeg kunne føde normalt. Og den hadde flyttet seg. Så om den ikke har flyttet seg innen 4 uker (da du skulle på ny ul) så trenger du sikkert ikke å være bekymret.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...