Gå til innhold

Dytte på magen

to ganske tette og helt ferdig

Anbefalte innlegg

Det er så typisk at når noen skal kjenne på magen min, så er det helt rolig..... har lest at for å få respons kan man dytte på magen. Det gjør jeg men det jeg lurer på er om det er "lurt"? Kan jeg dytte eller klemme for hardt? Uansett er det mye liv stort sett hele dagen men som sagt når noen skal kjenne er det tyst!!!! Kan noen dele erfaringer?????

hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4735259-dytte-p%C3%A5-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det akkurat slik jeg å - og det er utrolig irriterende!!! Var sånn da jeg ventet Elias også - noen god forklaring har jeg desverre ikke, men tror kanskje at hvis folk/eller du dytter på magen, så blir den lille bare liggende å tenke/kikke på :"Hva skjedde nå?" SÅ ligger den bare helt stille!.

Jeg har heller prøvd en annen variant...dersom når dere for eksempel har lagt dere og du kjenne at det er masse liv, så må du bare ikke røre deg eller snakke høyt eller no - bare ligg helt stille og si at nå kan du kjenne. Dermed aner ikke den lille noen som helst forandring i hverken stillingen din eller toneleiet ditt, da vil den kanskje bare fortsette med det den gjør. Vet ikke om du forstod dette, men det har funket noen ganger hos oss. Pappan har i allef all fått kjent snuppa noen ganger nå =)

Lykke til!

Vet ikke dette med dytting på magen, men jordmora dyttet faktisk med et hardt og bestemt dytt når hun skulle få babyen til å snu seg på UL. Men det jeg ville egentlig si va at: hjelper det ikke om folk holder på magen din litt lenger enn i 2 sekunder? Har hørt at babyen bare blir litt forundra fordi han kjenner nye hjerterytmer og en ny varme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...