Gå til innhold

Dere som lager hjemmelaget middag til babyene deres..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guten vår er 6 1/2 mnd, og så langt har vi laga

* potetmos (men den er ingen klassikar, er ikkje god etter den har vore frose)

* gulrotmos

* brokkolimos

* aspargesmos

Eg lagar kvar ingrediens for seg (kokar med litt vatn, moser saman med vatn og smør utan melk og salt) og fryser ned i isterningbrett. På den måten er det lett å variere ingrediensene og størrelsen på måltidene.

I dag prøvde vi med litt pasta saman med grøpnsakene, men det blei visst litt for klumpete (til tross for at det blei most med stavmiksar) for det kom i retur.

Helsesøster anbefalte å prøve litt fisk (så sant det ikkje er allergi i familien), det er lett å mose og mildt på smak.

Det som fungerte for meg med eldstemann, og jeg sier det selv om sikkert INGEN i helsevesenet ville anbefalt å gjøre det: Jeg tok det vi hadde til middag og kjørte det i hurtigmikseren til det ble en grøt og ga det til barnet fra 6 mnd.Hadde brukt grøt frem til da, men hun begynte å bli lei, og så satt hun og smattet og gapte :-) når vi spiste middag så da måtte vi bare gi henne litt.Det gikk kjempebra for oss, nå har vi en toåring som spiser alt, hvitløk og chili inkludert,og er et matvrak uten like:-) Har tenkt å gjøre det samme med minstemann når han skal ha mat om noen mnd. Vi har ikke allergi i familien da,så det er sagt.Helsesøster syntes det var greit,så lenge det fungerte for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...