Gå til innhold

Svigermor... hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Svigermor kommer og skal ut å trille snuppa hele tiden..Fra hun var 2 uker var hun veldig ivrig og fikk lov,for jeg "turte" ikke si nei..Men så fikk hun kolikk og da var hun ikke her,da kom hun ikke for å trille...

Hun har sendt meldinger til meg for å høre om hun kan ta henne med seg, og når vi har vært borte el hun ligger å sover har jeg sagt at det ikke passer... Nå har hun begynt å spørre mannen om å få trille nå,ikke meg... Jeg syns ikke at hun trenger å komme hit å trille hele tiden,for hun er aldri her på besøk,hun står bare i døra når hun kommer for å ta med seg snuppa...Og de bor 5 minutters gange unna.. Er jeg slem som ikke lar henne få trille snuppa så mye?? Jeg syns heller at hun kan komme hit og være her og leke/kose med jenta vår,trenger ikke å ta henne med ut hver gang... Hun røyker også¨,og driter i om jenta vår er der,jeg har sagt ifra til henne og da ble hun dritsur på meg...

Hun ringte i sted og lurte på om hun kunne komme å trille,men da sa mannen at hun lå å sov,og da ville hun ikke snakke mer...

Hva ville dere gjort??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4734352-svigermor-hva-hadde-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er jo koselig at hun vil trille, men stiller det samme spm som deg, hvorfor kan hun ikke komme inn å leke med henne..?? i det hele tatt komme på besøk til dere, da får jo hun være med hun..

synest det virker rart eg.. hehe..

nei, jeg ville gjort det samme som deg tror eg =)

Eg ville prøvd å invitere svigermor på besøk, som andre foreslår her. VIss du tør kan du spørre kvifor ho ikkje vil vere med jenta di når du er der. Er det noko ho er redd for?

Og eg ville lagt ned eit definitivt forbud mot røyking når ho er saman med jenta di. Det verste eg ser (nest etter gravide damer som røyker) er dei som går og røyker mens dei triller på ei barnevogn...

Annonse

Hei, jeg kjenner meg VELDIG igjen her, vi bor vegg i vegg med svigers, og hun kommer stadig og vil trille, som regel blir jeg med og tar med bikkja. En annen ting er at når de har besøk så kommer hun og HENTER lillegutt, gjett om jeg går på vegga her snart, har sagt det flere ganger til samboer, og det er nesten så det klikker snart her. Kan ikke hun komme hit istedet da, det er her han bor og de kan evn ta med bøsøket sitt hit for å hilse på...

Spør om du kan få bli med da. Høres jo ut som dere trenger å prate litt og få et bedre forhold til hverandre.

Jeg ville vært kjempeglad dersom mine barn hadde hatt besteforeldre i så umiddelbar nærhet. Dessverre har vi ikke det, bor på forskjellige kanter av landet.

Hadde vært overlykkelig jeg da :-)

Si til svigermor når sånn ca. hun pleier å sove, for da ringer hun når det passer bedre tidsmessig.

Alternativet er jo at hun kommer og er der MED DERE og leker med henne....da hadde du irritert deg over henne da også, at hun til stadighet er der, så ikke lett å være svigermor ;-)

Har dere en lekeplass i nærheten?

Det hadde jo vært perfekt. Bare sitte i sanden og leke litt med bøtte og spade (om et par mnd. da ).

Eller hun kan komme inn til dere, så kan du og sambo hvile litt, eller stikke ut en tur.

Mange muligheter, men hver glad du har en engasjert svigermor du :-)

Det at hun HETNTER lillegutt...SÅ PERFEKT. Skjønner ikke at du er sur over det. Det kommer den dag da du er overlykkelig for litt avlastning. Vær glad svigermor tar gullet deres litt, og slutt å klag!

Det er så mange som klager over svigermor, men en uformell statistikk viser at det er KUN de som har et anstrengt forhold til svigermoren sin, de som ikke klare å være seg selv, slappe av osv.

Så RELAX er mitt beste tips.....

Hadde også blitt glad om svigers tok lille gutt med på trilleturer..Han er snart 10.5 mnd.Men ikke akurat borskjemt med trilletur el.barnepass av svigers...Ingen av dem har noen gang trillet tur med han.(de nermeste bor 3min gange unna oss..)...Hadde vært greit med litt avlastning av og til.Men kan vel kanskje bli for mye for noen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...