Gå til innhold

Spiral uten hormoner?

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg har fått min datter nr 2 for 11 dager siden. Det er 18 mnd mellom nr 1 og 2 slik at nå skal vi enten ikke ha flere, eller så blir det en stund til neste mann:)

Lurer på å sette inn spiral uten hormoner.....noen med erfaringer eller vet noe om dette?

Takknemlig for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4734178-spiral-uten-hormoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg har ingen erfaring med spiral, men kan si litt om hva min jordmor sa til meg. Jeg vurderer nemlig å sette inn spiral nå, da det er minst 2 år til vi skal prøve på neste mann.. I tillegg er det ikke mye man kan bruke mens man ammer.

Kobber spiral er den uten hormom, men min jordmor sa at mange sliter med økte blødninger med den spiralen. Ellers var den bra.

Hormonspiralen er kun med lite og en type hormon i, dermed kan den også brukes når man ammer. Den er kjent for å redusere blødninger, slik at mensen kun blir en ørliten blødning.

Begge kan has inne i 5 år. Jeg skal prøve hormonspiralen etter hva jordmoren min sa..

Lykke til :-)

Takk for svar jenter! Ønsker gjerne flere svar siden jeg ble usikker på om jeg skal ta spiral uten eller med hormoner........

Og så lurte jeg på om det gjør vondt når den blir satt inn?

En ting til, øker ikke faren for å få blodpropp når man får i seg hormoner kontinuerlig, som foreks med p piller har jeg hørt det når man begynner å komme opp i en viss alder..

Jeg hadde også kobberspiral og var kjempefornøyd i de 2 årene jeg hadde den. Var litt vondt å sette den inn, som kraftig menssmerter, men det ga seg etter en times tid.

Jeg merket ikke noe til økt blødninger, hadde mensen som normalt og normal mengde.

Ang blodpropp og hormoner; jeg spurte legen nå etter å ha fått mitt siste barn hva han anbefalte av prevensjon midlertidig innen mannen min har fått sterilisert seg. Jeg er nemlig kraftig overvektig og 33 år gammel, så jeg antok at hormoner var utelukket for meg. Han sa at det bekymret ikke han seg for og ga meg resept på Cerazette.

Håper du ble litt klokere av dette :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...