Gå til innhold

Når slutte med bleie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror jeg tar det neste sommer. Da er han 2 år og 9 mndr.

Tenker det er passelig. De fleste jeg har snakket med har unger som sluttet i 3 års alderen.

Greit å ta det om sommeren. Da er det liksom ikke så farlig om de blir litt våt innimellom.

:o)

Eldstegutten var 2 år og 8 mnd da han sluttet med dagbleie, nå er han nøyaktig 3,5 år og bruker fortsatt nattbleie, men vi har hatt en natt uten, det gikk ikke så bra, men ikke så ille som forventet heller, så vi prøver igjen om noen uker.

Minsten er 19 mnd og er begynt å si i fra når han har bæsjet, så det tar jeg som et godt tegn på at han fatter interesse for at det skjer noe der nede, han er også svært interesert i at han tisser dersom han går uten bleie, så han kjenner at det skjer. Jeg tenker vi prøver å få ham til å gå på do ut på høsten igjen, men slutter nok ikke med bleie før til våren/sommeren neste år. Dersom han er klar for det.

Vi håper å få henne til å slutte nå til sommeren. Hun blir 2 år 1.mai og har brukt potte lenge, og tisser og/eller bæsjer på den nesten hver dag. Hun sier også ifra når hun bæsjer, så da er det bare å hive seg rundt å sette henne på potta eller do, avhengig av hvilken som er nærmest. Håper hun kan lære seg å si fra litt før snart, men jeg stresser henne ikke - for jeg har hørt at det ikke nytter, og at de slutter når de er klare for det....

Lillemann på 17 mnd har "trent" litt på å bruke potte/toalett siden han var ett år.

Vi hadde ikke tenkt til å starte med det så tidlig, men så fikk han for seg at han ville sitte på do som alle andre.

Han sier ofte i fra om han skal bæsje, men det er jo ikke alltid vi rekker frem. Og han bæsjer aldri om natten.

Men full bleieslutt tror jeg ikke vi satser på før på sommeren før han blir 3 år (blir 3år i nov.07). Går det ikke får det vente til neste sommer der etter.

Er vel ikke noe stress.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...