Gå til innhold

Avvenning på natta uten hjelp fra pappa`n?

Anbefalte innlegg

Hun er nå 7 mnd jeg ammer 3 ganger mellom kl 19 og 6. Hun har veldig temperament så hun kommer ikke til å gi seg med det første. Skal jeg bare sitte hos henne og holde henne i hånden/stryke på henne? Frykter at det kan ta timer før hun gir seg. Pappa`n har ikke mulighet til å hjelpe meg på hverdager.

Fortsetter under...

Jeg har hørt fra mange at vi ofte tenker at det er verre en det er.. Prøv alene. Det kan jo tenkes at det går bedre enn du også frykter.. Hos oss gjorde vi det sånn at vi sluttet med puppen både på dag,kveld og natt i samme slengen. Gikk helt utrolig. Fikk mme på flaske istede. Og nå våkner hun og vil ha mat kaaaaaanskje en gang om natten. Og det syns vi er helt ok. Ikke noe problem for oss..

(De første dagene fikk hun en liten "kosepupp" nå og da, men aldri på natten....)

LYKKE TIL!!!! :)

Hos oss gikk det mye bedre enn forventet å avvenne henne fra mye nattspising. Hun spiste ca 3 ganger i løpet av natta fram til seks måneder, så bestemte vi oss for å prøve å kutte ned til en gang. Hun våkner fortsatt i rundt tolv-ett og hylskriker, men me litt vugging og synging roer hun seg etterhvert uten pupp. Det er ikke no ålreit når det står på som værst me skriking, men jenta mi har iallefall begynt å sove litt lenger om natta uten å våkne. Jeg har tatt alt selv, pappan begynte å skulle stå opp men han er så trøtt om natta så jeg måtte opp å vekke han. Også liker jeg å ha jenta mi selv når hun gråter fælt, og det funker at jeg roer henne :)

Lykke til!

Jeg har lest et eller annet sted at det er lurt å avvenne med nattpupp ved at hun får mindre og mindre for hver gang, til slutt er det så lite hun får at det ikke er behov for nattpupp- da er det bare kosen igjen.

Altså at man kutter ned på tiden ved puppen for hver dag.

Da blir det en gradvis avvenning og kanskje mye mindre skrik og ikke så uforståelig for barnet som når man går fra full pupp til ingenting.

Dersom hun etter dette våkner og vil ha pupp, så kan hun jo få vann på flaske- kan jo være hun er tørst, men pupp er ikke lenger tilgjengelig.

Lykke til :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...