Gå til innhold

hvor nøye er dere med at barna er rene???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om sønnen min har en liten grøt flekk på bodyn etter måltidet og vi bare skal være hjemme så bytter jeg ikke body. Men hvis vi skal ut så er det viktig at han ser ren å presentabel ut. Er ingen vits å være hysterisk renslig, vasker 6 klesmaskiner hver uke så å forstørre skittentøyet kommer ikke på tale.

begge går i bhg så de ser ikke ut når de kommer hjem...mange ganger har jeg tenkt på hvorfor ikke de som jobber der kan tørke dem litt rundt nesa iallefall. det hadde jeg gjort iallefall. lillesøster her har ofte størkna snørr langt inni nesa når hun kommer hjem.

bader dem ca annenhver dag.

om vi skal på besøk liker jeg at de er rene både i tøyet og ellers, skifter tøy hvis han kommer skitten fra barnehagen, og skal på besøk etter middag. Ellers vasker jeg ansikt og fingre på dem når de er skitne, har spist og selvfølgelig etter do besøk.

Har egentlig ikke tenkt over det, for det faller liksom litt naturlig. Når vi er hjemme går det i strømpebukse og body, med noen liter suggel på. Skal vi ut steller jeg henne som jeg gjør med meg selv. Trasker ikke rundt i grilldress i byen men ordner meg litt når vi skal ut. Det gjør jeg med henne også.

Annonse

Klart de skal være rene, men man trenger jo ikke være hysterisk heller. Om det er en flekk eller to her og der så lenge vi er hjemme ser jeg ingen grunn til å hastebytte! Men såklart er de rene når man skal ut på tur, det gjelder jo for oss voksne også det!

jeg liker også rene og pene barn, men det er sjeldent man kan gjennomføre det når de kommer i ett-års alderen og oppover. Barn må jo få leke og utfolde seg, ikke ha en jåle-mor hengende over seg med kluten...Dessuten er det ikke bra og være gullende ren i et gullende rent hus, vi trenger også møkk for å "lære" kroppen å stå imot bakterier.. Jeg har en avslappet holdning til det jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...