Gå til innhold

gir dere alle h melk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Har jobbet masse med barn med spisevansker.

Barn skal IKKE ha h-melk !!! Det er tungt fordøyelig og bryter ned barns jernlager. Og det er hvertfall ikke bra om barna er "lett-vektere".

Rart at en helsesøster foreslår h-melk. Mange år siden man gikk bort ifra det !

Hvis dere skal "fete" opp barna deres litt, ha heller litt ekstra mye smør på brødskiva eller i middagen. Olivenolje er også et sunt og fetende bra alternativ til smør.

Jepp,her får tulla vår H-melk og Meierismør.........

Syns det er blitt hysteri rundt dette jeg.

Både min mann og jeg(og våre søsken)har vokse opp på H-melk,og vi drikker det den dag idag også......Og vi har ingen "vekt problemer" av den grunn,heller ikke tulla vår(hun er helt gj.snittelig)

Jeg mener alt med måte,har man et variert kosthold og holder seg i form,så kan man spise akkurat det man vil,men selvsagt....alt med måte......man spiser ikke en hel potetgull pose på en gang+1,5 l cola,gjør man det så får man resultat av det også.

Her i huset spiser vi godteri,men med måte........

Kommer aldri til å kjøpe h-melk. Og her i huset er ingen underernerte så det er ikke behov for det heller..

Vi voksne drikker skummet og så får barna lett. Det bruker vi i maten også, for vi har funnet ut at skummet ikke fungerer i all mat..

Lillegutt får h-melk. Men det er fordi pappaen hans er allergisk mot lett melk (pga. måten den blir lagd på)og vi brukte lang tid på å venne lillegutt til vanlig melk. Så går jeg gradvis over til ekstra- lett etterhvert og håper han tåler den.

Han er så glad i melk, så jeg kommer ikke til å slutte å gi ham det.

Gir H-melk fordi Lillemann er av den slanke typen. Han får i tillegg olje i grøt/middag og godt med smør på brødskivene og juice eller saft til maten. Lillemann er flink til å spise, men er såpass aktiv at det ikke blir noe "til overs". Vi passer derfor på at det er mest mulig kalorier i det han spiser. Leser f.eks. innholdsfortegnelsen på grøtpakkene for å finne den med mest kalorier (Nestle usukret 12-mnd grøt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...