Gå til innhold

MME og koking av vann

Anbefalte innlegg

Ser på et annet innlegg her at Imsdalsvann bør kokes før man bruker det til MME- og jeg som trodde det var reint nok... :/ Ja ja..

Men- så til spørsmålet mitt; når slutter dere å koke vann til MME? Koker dere helt til dere går over til vanlig H-melk?

Vesla er 11 mnd, og jeg koker fortsatt vann. Kanskje det ikke er nødvendig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4732304-mme-og-koking-av-vann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har aldri "finlest" bakpå MME-pakkene, men tok og gjorde det nå på den nye pakken vi kjøpte i dag (Småfolk BabyPluss)

"Visp sammen pulver og kaldt vann i en gryte og varm til spisetemperatur. Kok vannet først dersom du er usikker på vannkvaliteten."

Altså- er vannet bra- trengs det ikke koking. :)

HI

Jeg er en erfaren vannkoker da jeg ikke hadde nok melk. Koker vannet fremdeles. Han er 8 mnd og jeg ønsker egentlig å kutte ut nå.

MEn det er kjempeenkelt å koke opp vannet med vannkoker ja...... men det skal jo bli kaldt også da, og det tar tid...

Så ja..... har hørt om vannkoker;)

Annonse

Det er for å drepe bakteriene i vannet. Småttisser er mye mer morakelilge for bakterier enn det vi er. Men dersom dere gir vann fra springen så er jo poenget borte. Jeg har begynt å gi litt vann fra springen for å gi ham en myk overgang, så da får han jo litt av disse bakteriene, akkurat som ditt barn;)Har planer om å stoppe å koke det nå snart

Det er alt etter hvem du snakker med. En velger selv hva en ønsker å gjøre. Selv koker jeg alltid vannet. Gjorde det til hun var 5 mnd. Nå kan jeg koke vannet og blande det ut med imsdal eller iskaldt fra springen for å få rett temp. Dette gjør jeg helst når jeg er på tur og ikke har tilgjengelig alt jeg trenger av ting og tang (som litermål m/kaldt vann til å avkjøle det kokte vannet i).

Leste dere ikke den store sjokk undersøkelsen for et eller to år siden da.. at det var mer bakterier i imsdals vannflasker enn det var i kranen i de fleste norske hjem...! JObber på SINTEF og der ble det brukt imsdal vann hvis man skulle ha rent vann, men det måtte vi endre på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...