Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #1 Skrevet 10. april 2006 - Diaré i dagevis. Lys og litt slimete, lukter ille og kommer hyppig. - Sporadisk oppkast - Liten matlyst - Feber - Kjempeslapp og sover masse Trodde det var omgangssyke først, men nå har det vart i fem dager!! Tenker jo på virus, men synes det ble langdrøyt gitt. Ecoli er jo også noe man frykter i disse dager....
2jenter♥♥ Skrevet 10. april 2006 #2 Skrevet 10. april 2006 ja det går en del magesjau og influensa for tiden. liten matlyst har nok de fleste når dem er syke og spiser man ikke, blir man slapp og sovende.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #3 Skrevet 10. april 2006 Det går magesjau for tiden, ja. Men hvis du bor i bergen bør du kanskje sjekke for giardia. Det skal liksom være trygt, men de får fortsatt inn en og annen pasient med giardia-smitte.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #4 Skrevet 10. april 2006 Takk for svar! Bor ikke i Bergen.... Men har ikke vært med på at magesjau kan vare så lenge, det pleier å være over på 1-2døgn. Og denne gangen blir hun bare sykere og sykere.... Jeg har to barn fra før, og har ikke sett noe lignende før. derav bekymringen. Får høre om legen har tid til å ta oss imot - passer jo ekstremt dårlig å dra på påskeferie med en syk snuppelusk. :-(
`¤*Gullungen*¤` Skrevet 10. april 2006 #5 Skrevet 10. april 2006 Du MÅ ta henne med til lege, legen kan ikke avvise en så syk unge! Ønsker dere god bedring.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #6 Skrevet 10. april 2006 Vi hadde omgangssyke hjemme for to uker sida. Den omgangssyken som går varer i en uke. Hos oss starta det med oppkast i noen dager før det gikk over til diaré. Nå har hun fått noe som vi tror er influensa. Hun går på pencelin, men det viktigste er å få i de nok drikke. Hos oss pusher vi på med Gem, Glukose-elektrolytt pulver som blandes i vann for å normalisere væske og elektrolytt balansen. Det brukes ved væsketap. Dette fås kjøpt på apotek. God Bedring!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #8 Skrevet 10. april 2006 Jeg ville ha tatt en tur til legen, kan jo være at barnet blir dehydrert når det har både diare og oppkast. Høres ikke ut som almenntilstanden bra, hvis barnet sover unormalt mye. Så er det et godt tegn at det er på tide å dra til legen. Du sier ikke hvor gammelt barnet er ? Etter en ukes oppkast/diare så ble vi sendt direkte til sykehuset etter et kort besøk på legevakten. Selvom hun drakk masse så klarte hun allikavel å bli dehydrert og måtte på intranevøs væske. Hun klarte ikke å holde væsken. Det er jo mange som har fått E.coli, så jeg ville ikke ha nølt med å ta en tur til legen. Hvis du tror at det kan være noe slikt. bedre med en tur for mye en en tur for lite.
M&T mamma Skrevet 11. april 2006 #9 Skrevet 11. april 2006 Håper du har dratt til lege nå! Det høres akkurat ut som min lille på 14 mnd for to uker siden. Hun ble dehydrert og etter en tur på legevakten bar det rett toil Ullevål. Hun var helt utmattet og bare sov og gråt. Tok flere dager etter at hun kom hjem fra sykehuset før hun klarte å gå igjen. Man skal være veldig obs på så små barn som har slike symptomer. Heller alt for mange legebesøk enn et for lite!
Oiii Skrevet 12. april 2006 #10 Skrevet 12. april 2006 Min gutt ble syk da vi var på østlandet for 3 uker siden. Han kastet opp kun en dag, men hadde diare i 12 dager. Legen sa bare at det kan vare godt over en uke den omgangssyken som går nå. Formen til lillegutt gikk opp og ned i disse dagene.
"alias" Skrevet 12. april 2006 #11 Skrevet 12. april 2006 Det var akkurat det samme med gutten min..Tok ham med til legevakten, men han sa at det var virus.Det gikk 5 dager, ungen ble ikke bedre.Tok ham med til fastlegen, det viste seg at stakkar hadde fått ørebetennelse..Dra til legen med en gang du...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. april 2006 #12 Skrevet 14. april 2006 I dag fikk lillemann diare (lyst og slimete), hmmf. Han ble operert for to uker siden og har nesten ikke spist noe etter det og har gått ned halvannen kg. Så en omgangssyke passer dårlig nå... æsj altså. Skikkelig dumt. Jeg skjønner ikke hvor han har fått det fra da. Hvor i landet holder dere til "anonyme hovedinnlegger"?
Pepperonia Skrevet 15. april 2006 #13 Skrevet 15. april 2006 Lillegutt på 14 mnd hadde også denne omgangssyken i fem-seks dager. Jeg også ble bekymret og tok han med til legevakten. De sendte han til sykehuset for vurdering. Han ble ikke innlagt da og nå er han mye bedre. Et sp.m. Er det flere som har sett rødaktig bæsj på barnet? Jeg er livredd for ecoli. Jeg bor i trøndelag da og det er vel ikke her det er verst. Almentilstanden og matlysten hans er bra.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2006 #14 Skrevet 16. april 2006 Hei Isaacs mamma, vi bor i Oslo! Har fortsatt omgangssyke i familien, lille sprelle var slått ut i over en uke, og pappaen har blitt skikkelig dårlig han også. Jeg har fått litt mildere symptomer (far ikke mammaer alltid det? Når la du deg sist ned og var syk, liksom..?) Leste nettopp om ecoli i drikkevannet i Hvitsten, hallo - hva skal man stole på da? Tror nok det vi sliter med er et virus. Men skikkelig kjedelig at det varer så lenge. God bedring! HI
Maritko Skrevet 16. april 2006 #15 Skrevet 16. april 2006 Min pode på 16 måneder holdt det gående fra tirdag til søndag....... Plutselig beholdt han maten!!! Vær heller "hysterisk" og ring legevakt enn å være bekymret!!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå