Gå til innhold

Flere hær som strever med tannpuss hos de små???

Anbefalte innlegg

ååå nå begynner jeg å bli skikkelig irritert.. vær gang jeg skal pusse tennene til småen, ender d opp i kamp.. han som elsket å pusse tennene tidligere.. han er 9 mnd, så lurer på hvordan d blir når han blir enda større..

han hyler, skriker,slår unna tannbørsten og kniper igjen munnen..

noen som har noen tips til meg??? prøver å få d til å bli en koslig del av stelle morgen og kveld, men d hjelper ikke..=O(

phuuu sliten jeg..

Fortsetter under...

Kjenner meg veldig godt igjen ja. Junior på 7mnd har også begynt å skrike, vri seg unna og knipe igjen når vi skal pusse tennene hans. Har prøvd å synge "puss puss så får du en suss" og "det blir ikke hull i en tann som er ren", men det hjelper ikke.Og han har hatt tenner siden han var 3mnd så han burde jo vært vant med tannbørsten nå..

Venninna mi gjorde noe som jeg syns var morsomt iallefall på dattera si, ho var riktig nok litt eldre,sikkert et par år. Hun pusset tennene på jakt etter Karius og Baktus, fikk først børstet ut den ene og letet etter den andre.Når ho syntes at tennene var bra pusset "fant" de jammen Baktus også..

Men det er jo junior litt liten til å forståe enda, så jeg prøver med sang og avledning. Funker noen ganger.

sånn har det blitt her og... kanskje det er noe med alderen??? var nemlig helt greit før, og vi har jo pussa tenner i snart 4 mnd.

Men nå er det hyl og skrik og kamp, ja...

Har dessverre ingen tips for ingenting fungerer her, så vi tar bare kampen og håper det går over snart!

Trodde kanskej hun var sår og øm pga flere tenner på gang, men jeg kan ikke se flere underveis enda ihvertfall.. Men noen av de har jo kommet brått på da.

Ja, vi strever med tannpuss!!! Har det akkrut som deg. Det er ikke lett. Av og til går det greit men det er en av ti ganger. De ganger det har gått greit er fordi jeg har klart å få ham å le skikkelig. Da har han nesten ikke merket at jeg har vært bort i tennene. Desverre alltså, ingen tips!

Vet ikke hvordan tannbørster dere har men hvis dere bruker vanlige barnetannbørster så kjøp fingertannbørste på apoteket! Sønnen min elsker å tygge på fingeren våres så tannpussingen går kjempegreit for man trer bare tannbørsten på fingeren å børster i vei! Lykke til videre! Håper dere blir enige og at Karius og Baktus forsvinner.

Annonse

Akkurat det samme her i gården. Høres jo ut som om jeg prøver å ta leivet av ungen. Det hele skjer nå med tvang. I begynnelsen var hun kjempeinteressert, og gapa som bare juling. Men nå, nei det er for jævlig. det verste er at det MÅ gjøres og jeg kan liksom ikke la være å pusse de heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...