Gå til innhold

Er det en hemoroide?

Anbefalte innlegg

Kan ikke stave det men håper noen kan svare...........

Har ikke hatt dette i noen av svangerskapene mine så vet egentlig ikke om det er det jeg har fått.

Stod i dusjen og vasket meg for noen dager siden og kjente da en liten kul på størrelse med en ert like utenfor endetarmsåpningen. Den gjør ikke vondt eller noe men er ørlitegranne øm hvis jeg trykker forsiktig på den.

Har ikke turt å se etter med speil.............så vet ikke hvordan den ellers ser ut.

Hva gjør jeg med den? Skal jeg behandle med hemoroidekrem eller noe?

Håper virkelig noen kan svare!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4731230-er-det-en-hemoroide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som det...jeg fikk desvere noen under fødselen, men mine er ømme selv når jeg ikke trykker.

Har prøvd å behandle mine med alcos anal, for det kan man bruke når man ammer...men syns kremen STINKER...og ikke hjelper det heller.

Har og hørt noen bruker propolissalve (helsekost), men det har ikke jeg prøvd enda.

Sheripekt (eller noe liknende) heter en annen krem man får på apoteket, men den kan ikke gravide og ammende bruke.

Så, du får vel bare forsøke med en av delene..håper den går bort lettere enn hos meg:o)

Det kan hende det er en hemoride. Jeg fikk litt av det under fødselen, og det var vondt altså. Spesielt da jeg måtte på do. Men det gikk over egentlig helt av seg selv, etter et par tre uker. Jeg tok noe som løste litt opp i mange, slik at avføringen ikke ble hard.

Jeg synes ikke du trenger å gjøre noe med den, så lenge den kun er øm når du tar på den. Det kommer til å gå over av seg selv. Men merker du at det er vondt når du skal på do ol, kan du bare stikke på apoteket, så hjelper de deg.

Detter er MYE vanligere enn du tror. Mange får det bare av å sykle, sitter på et vondt sykkelsete ol. Og så går det over. Ikke noe flaut.

Tusen takk for svar dere!

Jeg ammer så jeg må i alle fall passe på å bruke noe som kan brukes uten å gå i melka.

Tror jeg ser det an en liten stund først da hvis de kan gå over av seg selv. Skjønner ikke helt hvordan jeg har fått det da jeg ikke har spesiell hard avføring og ikke presser noe voldsomt heller.............

Men, men!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...