Gå til innhold

dna testen...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

snakk med trygdekontoret du.. kommer litt an på situasjonen tror jeg, men hvis det er sånn at det ikke står en far på papiret er det trygdekontorets oppgaveå finne ut hvem som er far..ergo de betaler for dna-test.. Og far må selvfølgelig ikke godkjenne i alle situasjoner..Får de brev fra trygdekontoret om at blodprøvemå taes, så må den taes.

• 1 måned senere...

Testen er gratis.Jeg viste hvem som var faren men han trodde ikke på meg så han ville ha test.Å det fikk han selfølgelig.Han tok kontakt med sin lege tok blodprøve så fikk jeg brev om at jeg og barnet måtte levere prøve innen 4 uker.

Fikk svaret etter ca 4 uker å ja han var pappa!! Men hva hjelper det når han ikke vil ha noe med oss å gjøre? Vel han får uansett betale bidrag da..

DNA prøve er 100% gratis hvis....han ikke har skrevet under papirene allerede da.

Etterhvert som tiden går så legger fylkestrygdekontoret ut krav om dna til far og til deg, når far ikke erkjenner farskap. da må du til lege, vise leg osv for å forsikre at du er deg og det samme må han.

Det tok 4 mnd før jeg fikk svar men hun andre som skrev inn tok det bare 4 uker. veldig forskjellig tror jeg.

Men hvis far allerede har skrevet under men tviler så koster det penger. hvormye aner jeg ikke men det er nok tusenkronersklassen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...