Gå til innhold

hvordan er det med hår på deres premature barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

........tøtta mi nærmer seg snart halvåret ukorrigert, dvs nesten 4 mnd korrigert, og de få tufsene hun har er bare sorgen...........;/

.....hadde nå håpet på hår og sløyfe til 17. mai, men har nå gitt opp.

Til og med bestemor, den evige optimist, har gitt opp, og kom i går med gave til tøtta. Megabredt "hårbånd" i hippifarger.... Ble så søt, men..........

jenta mi kom til i uke 34.. Hun hadde tykt mørkebrunt hår ned til skuldrene som hun mistet da hun var 4,5 mndr.. dette var da blitt guttekort hår igjen til 1-årsdagen.. Veldig tykr hår på 2 cm.. blond..

Nå er hun 2,5 år og har klipt henne flere ganger.. Nå har hun lange lokker nedenfor skuldrene.. :)

Vet om ei jente født til termin som ble 3 år i februer, og hun har fremdeles så lite hår at det er umulig å få klemmer eller strikk i det..

Min egen lillebror hadde ikke et hårstrå p hodet før han var 2 år.. men det kom MASSE når det først kom.. BArn er så forskjellige

Har aldri hørt om det...men det stemmer egentlig her i gården.

Lillebror som ble født 2 mnd før termin har alltid hatt mye mindre hår enn storebror. Det vokser egentlig fort,men det er veldig tynt. Må liksom klippe det for det legger seg over ørene...men føler det er så fælt å klippe det lille han har:) Men har tatt saksa noen ganger,rundt ører og i nakken,han er 2 år nå

Tror ikke det har noe å gjøre med at de er premature eller ikke. Ei lita prinsesse vi møtte på sykehuset var født i uke 24, og hun hadde MYE hår. Da var det fortsatt en måneds tid til termin, men faren hennes var fra sør-europa.

Syns barn i skandinavia generelt har lite babyhår. Både mannen min og jeg hadde lite hår til vi hvertfall var et år......

Jeg jobber i barnehage og har sett mange ettåringer med babyfjoner,men etter noen måneder gror det til på toppen :o)

Annonse

jeg sier ikke at dette gjelder alle.. men de bildene jeg så på sykehuset så hadde dem ikke så mye hår på det bildet se hvor stor jeg er no.. mi var 2,5 år når det først begynte å vokse litt.. så ut som ny født helt til da på hodet.. hehe... men no har hun hår til skuldrene men ingenting på sidene.. har ikke fått hår der enda.. hun er 3,5 år no.. født 2 mnd før tiden.. hun hadde masse hår når hun ble født men det forsvant ja..

Hehe...

Gutten vår var svært tynnhåret i nesten 2 år før han fikk ordentlig hår på hodet.Klippet han for et par mnd siden med maskin.Før har det bare vært mulig et par ganger å ta noen tynne tufser rundt ørene.Han er nå 2,5år.Begynner å hjelpe nå:)

Jenta vår hadde masse hår da hun ble født, men det forsvant fort og hun har vært omtrent skalla frem til nå. Hun er snart 11 mnd ukorrigert og har begynt å få noen lange fjon på toppen, litt sånn Donald Trump-sveis. He he... Tror det blir skaut på 17. mai :)

hehe.. håper hun blir like rik som han å da.. hehe... dårlig her å ja.. må si det.. noen som er mors stor forskrekkelse.. siden jeg er frisør.. hehe..hun er 3,5 da.. så det er litt lengde no men det tok lang tid.. men hun vil ikke ha noe i håret.. fortsatt mors store forskrekkelse:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...