Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Orker ikke la han skrike :-(

Anbefalte innlegg

Gutten min på 8 mnd har vært en engel å legge om kvelden.

Plutselig i kveld har han slått seg helt vrang.

Hva bør jeg gjøre?

Har gått inn flere ganger, gitt han smokken, pratet rolig og strøket han over pannen. Men han bare skriker. Han er mett, har tørr bleie.

Hvordan bør jeg håndtere situasjonen?

Setter stor pris på svar!!

Fortsetter under...

Høres kjent ut. Vi har hatt noen perioder med det jeg kaller separasjonsangst. Det går over av seg selv så det er bare å være snill noen dager.

Med snill mener jeg ikke å ta han ut av soverommet. Men vær der når han trenger dere. Sitt ved sengen, styk og hold i hånden, syng kanskje litt rolig. Men vær likevel litt kjedelige, han må ikke gires opp. Ta han kun opp for litt byssing om han ikke roer seg med deres nærvær og legg han raskt ned igjen.

Det kan være tennene klør også, smør på dentinox å se om det hjelper eller gi han en bitering.

Masse lykke til, slike kvelder er slitsomme, men regn med at det bare er for noen få dager.

Takk for svar:-)

Vi har ikke merket noe til separasjonsangst ellers, så vi trodde han var en av dem som kanskje hopper over det stadiet. Han er ikke mammadalt, og er utrolig tillitsfull og strekker seg mot vilt fremmede.

Men plutselig en dag kommer det, og det kan jo ha vært i kveld...

Nå prøvde jeg forresten Dentinox, og jammen ble det ikke stille der inne!

Kanskje han endelig får sin første tann :-)

Takk igjen for gode råd!

De fire siste nettene har vi hatt samme problem :( Sutrer og tar ut smokken for at vi skal komme inn, og til slutt vræler han skikkelig til! Det han vil er at en av oss skal være hos ham til han har sovnet, og klamre til hånden som en koseklut.

Det jeg har gjort er å drøyde leggetiden (opp til 30 min.). Da vet jeg han er stuptrøtt uten å være overtrøtt. Da er det kort tid med hånd-knuging før han sovner. :)

Hjelper å høre at andre har hatt slike perioder. Er alltid lettere når man vet at det kan gå fort over igjen :-)

**lillegule**: Han sovnet med flasken i munnen, slik han ofte gjør, så han var skikkelig trøtt (han er gjerne det fra kl 17.30 og til kveldsmat kl 19). Klarer ikke strekke leggetiden, da blir han helt umulius.

Men nå er faktisk fortsatt stille, så jeg kikket inn og han sov søtt. (Tok tre kverter...)

Blir spennende å se i morgen kveld. Da er vi i tillegg bortreist.

H.I

Annonse

Tusen takk, skal komme tilbake med rapport. Kan ha vær et engangstilfelle, men det gjenstår å se.

Han har siklet ekstremt og tygget infernalsk på fingre og alt annet i evigheter, men vi har jo sagt i 4 mnd at "nå får nok tenner snart", he he.

Det er jammen mange forskjellige perioder man skal gjennom med mye usikkerhet. Får håpe jeg lærer litt til en eventuell baby nr 2 en gang i fremtiden.

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...