Gå til innhold

Lillevanilje: Hvordan går det med babyen din??

Anbefalte innlegg

Har du merket forskjell etter besøket hos osteopaten? Blitt bedre/verre?

Og har du vært der flere ganger? Kan du skrive litt om hva dere gjorde hos osteopaten og hvor lenge h*n holdt på.

Skal ringe til en osteopat imorgen, og få time! Virker som minifomen har sluttet å virke...pluss at hun ikke har hatt avføring siden fredag...Ser hun plages av det, stakkars får så vondt.

Fortsetter under...

Hei du!

Det er litt vanskelig å si om det har hjulpet.. Skal en gang til i morra formiddag.

Osteopaten gav han en standard kolikkbehandling, dvs at de sjekker nakke og øvre del av rygg for spenninger. De trykker på ulike punkter på hodet for å påvirke disse spenningene. I tillegg fant han noe i høyre del av magen hans, og jeg vet ikke hva han gjorde, men mens bena(knærne) hans ble klemt opp mot magen hans trykket han på det stedet på magen hvor han syntes det var noe som "klemte". Litt vanskelig å forklare.

Han holdt på i ca en halv time. Spebarn er veldig lett påvirkelig siden de er så små og skjøre - så det er ikke mye som skal til for å påvirke spenninger i kroppen(er iallefall det de sier da)

Vi er litt usikre på om han har kolikktendenser, men skal iallefall prøve en behandling til.

Tiden etterpå har vært litt sånn opp og ned, og vi sliter litt med ammingen i tillegg - og det kan hende at det henger sammen med at han får mye luft i magen.

Bruker fortsatt minifom, og synes det fungerer.. I tillegg har jeg kuttet ned på melkeprodukter for å se om det hjelper. Kan jo være noe som jeg spiser også - som ikke han tåler.

Det er foressten helt vanlig at det ikke kommer avføring hver dag hos spebarn, så det hadde jeg ikke vært engstelig for.

Når det gjelder det å klemme bena/knærne opp mot magen er også noe du kan gjøre selv for å hjelpe jenta di med å få ut luft. Jeg gjør det stadig vekk og han trykker som bare det. Etter noen runder har det kommet masse luft - og han føler seg bedre.

Kjempemasse lykke til! Det ordner seg nok skjønner du! Iallefall innen 3 mnd - så vi får smøre oss med tålmodighet.

God klem

Angående avføring; Det kan gå opptil halvannen uke uten at babyer har avføring uten at det gjør noe.. Men hvis babyen din plages av det, kan du prøve å ta tempen i rompa på babyen. da kommer det ofte litt bæsj etterpå! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...