Gå til innhold

April: Da har vi feiret Matildes 1-årsdag...

Anbefalte innlegg

...litt på forskudd pga påske.

Jeg stod opp i dag tidlig med henne - har knapt sett henne siden onsdag pga jobbtider (tor; 12-20, fre; 10-20, lør; 10-18) og det var deilig å ha morgenen for oss selv. Selv om jeg var dødstrøtt...

Da Øyvind kom seg opp og bursdagskaka var bakt og Matilde hadde sovet formiddagsluren sin fant vi ut at vi ville teste Lekeland alle 3, mest til glede for Matilde selvsagt. Der var det KANONmasse folk! Foreldrene satt sammensunket på gulvet eller i en sofa med aviser mens ungene var helt turbo rundt omkring. Matilde var blant de to yngste og til å begynne med klatret hun febrilsk så nærme meg hun kunne før hun ble litt vant med lydnivået og den høye aktiviteten. Men da hun først ble varm i trøya så stoooorkoste hun seg! Gjorde ingenting om de store ungene deiset rett i henne i bunnen av skliene, hun var for opptatt med ballene til å ense det til og med. Klatret, svømte i ballene og skled i sklia om og om igjen. Kjempestas! Og ikke minst utrolig gøy og rørende for foreldrene å se hvor mye hun koste seg...

Da vi hadde vært der en times tid var hun trøtt da vi gikk ut og vi tenkte at det passet jo perfekt - da fikk hun seg en god lur før familieselskapet skulle starte klokka 3. Neida. Ti over halv tre gav jeg opp og skifta til finkjolen mens pappaen febrilsk holdt på med middagen. Og kvart på kom svoger, svigerinne og Matildes to fettere som nå nærmer seg 3 og 5. De hadde med seg et lite sirkus av typen ....eh, nå har jeg glemt det men det var fra Fisher Price og som de lager forskjellige "scenerys" av og hvor alle deler passer sammen. Kjempetopp! Alle tre ungene var oppunder taket fra første stund. Matilde fikk sukkersjokk for første gang (Kuli på boks + sjokoladekake) men det så ut til å gå helt fint. Rundt 5 - halv 6 var hun rimelig sliten og halvsov i armene til Bestemor frem til vi fant ut at vi like godt kunne servere kveldsmat og legge henne - klokka var da 6. Sovna nesten momentant i senga si nærmere halv sju og gjestene forlot oss da hun fikk kveldsmat.

Var helt turbo da søskenbarna var her; klatra under leketeltet fra Ikea, skjøv begge søskenbarna sine (på tur) i gåvogna si og klatret på samtlige i besøket (tante, onkel, mor, far og bestemor + søskenbarn). Ble en del "Kodac-moments" i dag - må få lagt ut litt bilder senere...

Så da var den "merkedagen" over og det har vært en deilig dag! Siste dagen i permisjonen til Øyvind og vi er rimelig spente på hvordan neste uke kommer itl å bli. Merker logistikken med EN bil med barnesete, jobber på to forskjellige steder og dagmamma en tredje plass kan bli en utfordring, men det bør gå. Regner også med at det blir tøffere å jobbe nå når vi begge er hjemmefra stort sett hele dagene. Fikk et lite sånt sukk da vi var i Lekeland i dag, i starten da hun satt litt alene og betraktet de andre og holdt på en ball. Litt sjenert. Ble helt øm i hjertet og tenkte "uæææææ - jeg skal sende lillelillelillemor til dagmamma allerede nå, hvordan kommer det til å bli? Og barnehage - der det er enda fler barn - hun som er vant til å ha full oppmerksomhet!". Litt vond den tanken der, men tviler ikke på at hun kommer til å ha det kjekt nå først med Bestemor, og senere med flere barn. Hun har hatt litt lite kontakt med andre unger dette året, og jeg ser jo at hun er sosial og liker litt 'leven'.

Det var litt oppdatering fra oss og den store Dagen - håper dere andre har hatt en fin helg, og ønsker dere alle en;

GOOOOOD PÅSKE!!

*klemmer*

Fortsetter under...

Høres ut som dere alle har hatt en super dag:-)

Det blir litt rart når lille poden skal til dagmamma og ikke være hjemme med noen av dere. Men heldigvis har de små veldig lett for å tilpasse seg nye ting. Det kommer nok til å gå kjempefint tenker jeg.. lykke til.

Høres ut som en kjempekoslig dag! Rart å ikke være med lille babyen hele tiden lenger,ja! Eller, jeg er jo det, da, men kan tenke meg at det stikker litt i hjertet... Gleder meg til vår første bursdag...som virker som en evighet unna..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...