Gå til innhold

Anbefalte innlegg

må få snudd døgnet til sønnen min.

han legger seg tidligst 1 og seinest 5 er det vel..

men han sover gjerne til langt på dag..

tenkte eg skulle begynne å stå opp med han 7-8..

men er jo veldig tungt for oss begge og sove kanskje 2-3 timer og så stå opp,,

han er 12 uker i dag

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4726391-tips-til-%C3%A5-snu-d%C3%B8gnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du faste rutiner på ham?ehm mener faste legge rutiner.....

oxo må du prøve å legge ham til samme tid hver dag...la han grine litt i senga...gå inn å vis at du er der ol men ikke snakke til ham elle rta ham opp og med inn i stua ol...la det være mørkt og rolig rundt ham...

hehe når dette er blitt rutine, så kan du legge ham tidligere og tidligere, vi la christian ca 15 min tidligere og lot det gå noen dager så 15 min til osv....sånn klarte iallefall vi å snu døgnet hans....men uansett så er rutiner viktig for at det skal gå...iaff var det det for vår del=)

har prøvd, men han griner så han så sinnsykt.. blir helt rød og mister pusten..

og etter eg har prøvd en stund går eg lei. og tar han med inn i stuen..

blir så sliten av det..

gjør det eg kan for å få han til å være stille.. hehe..

men får prøve igjen kanskje ja..

dattern min holdt også på sånn.. men plutselig så forandret hun seg. søvn mønsteret forandrer seg veldig fort når de er så små.. vis du prøver å stå opp om morran , snur døgnet seg selv nesten...vet det er tøft nåe du ikke har sovet men..........

Uff dette er slitsomt. Vi hadde en nattens dronning i mange uker! Og når vi endelig bestemte oss for å endre på det, så løste det seg på ca en uke. Angra så på at vi ikke forsøkte å snu døgnet hennes tidligere!

Når sover han på dagen?

Slik vi gjorde det. Bestemte oss for en tid da det skulle være kvelden, når hun var litt trøtt, noe som var tre timer før ho vanligvis sovna. Da var det amming, nattstell og så amming på sengekanten før det bar i seng. Første kvelden kikka ho med stooor forundring på meg, og sovna ikke før nesten 2 timer var gått. Jeg ammet henne litt til, sjekka bleia og bysset litt innimellom, men la henne ned i sin seng igjen, og lot henne ikke komme ut av soverommet igjen.

Holdt på slik flere kvelder og satt kortere og kortere tid hos henne før ho søvna. Og det deilige var at etterhvert sovna ho greit, men sov like lenge som før om morgenen. Så ho sov fra 22-10 (med noen nattamminger) Ho var rundt 2.5-3 mnd når vi forskjøv sovetia fra 01/03 til kl 22. Nå sover ho på dagen ikke etter kl 15.30/16 og sovner greit litt over 7.

Om dere velger å stå tidligere opp også, så bør det være for å få soveperiodene på dagen fremskyndet, slik at lengste våkenperioden blir før han skal sove for kvelden.

Var slitsom mens det sto på, og så kjedelig å sitte på soverommet lenge... Hadde satt av 10 dager til å prøve dette, men det ordna seg før det!

Håper dette kan funke på deres baby også! Masse lykke til med å gjenerobre nattesøvnen!!!

Annonse

Hei:)

Dette MÅTTE jeg bare svare på!

Vi (mest jeg) sov omtrent ingenting om natta de første 8 ukene etter at minsten var født. Hele natta var han lys våken..... sovnet ikke før i 6-7 tida på morraen. Og mellom 0700-0730 våknet storebror på 3 år og var klar for en ny dag! Det var vanvittig slitsomt! Vi fikk høre om en fotsoneterapeut og homeopat som var veldig flink, så vi bestilte time. Har aldri prøvd noe "alternativit" før, så jeg hadde vel ikke den helt store troen. Men - tro det eller ei! Etter EN behandling så ble døgnet til bebisen min snudd!!!! Han sovnet umiddelbart etter behandlingen(før vi kom oss ut døra) og sov i timesvis. Etter et par dager ble han kjempetrøtt i 22 tida, vi la han i senga, og han sov til neste morgen i strekk!!! Og det har han gjort siden! Han er nå snart 7 mnd!

Så fotsoneterapi anbefales på det varmeste!!!!!! (angrer på at jeg ikke gikk dit med storebror som hadde kolikk i 4 mnd.!)

Lykke til! Håper du får sove snart!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...