Anonym bruker Skrevet 10. april 2006 #26 Skrevet 10. april 2006 Kjønnsvorter kommer IKKE fra Herpes genitalis, men fra virsuet HPV -Humant Papilloma Virus. Så de vortene har ingenting med herpesen å gjøre. Men sant som du sier at infeksjonen fra HPV ofte blusser opp ved svangerskap. Dette pga immunforsvaret senkes under graviditet og dermed aktiveres viruset. Men jeg jobber med dette viruset og har ikke møtt på noen tilfeller hvor viruset har vært i kroppen i 14 år.. De kaller infeksjon med dette viruset persisterende hvis man har hatt det 1 år sammenhengende da kroppen normalt kvitter seg med dette tidligere. Men mange har det lenger enn 1 år altså..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2006 #27 Skrevet 11. april 2006 Hei du........... Dette finner jeg svært merkelig. Da min fastlege innformerte meg om at hadde man HG hadde men nesten altid også kjønnsvorte viruset. Det var to sider av samme sak. Og hvordan har jeg fått dette da, hvis det ikke har ligget latent i kroppen på noe vis??? Så det du sier er at jeg eller min mann har hatt andre sex partnere, i løpet av vår tid sammen. Og når jeg IKE har hatt det, så er det du påstår at min mann har vert utro....... For det er det du sier...er det ikke? Noe han ikke har, og jeg tar meg nær av at du insinuerer det men.... Men siden du vitterligen jobber med dette viruset, kan du ikke komme med litt mer info om det da? HI
Anonym bruker Skrevet 11. april 2006 #28 Skrevet 11. april 2006 Og en ting til, Siden du hvistnok jobber med dette viruset, kan det vel være av interesse at jeg i en alder av 26 hadde svært grove celleforandringer på livmorhalsen, forstadiet til kreft, stadium 4 tror jeg det var. Og ble haste konisert..................... Dette har hvist en sammenheng, men dette vet vel du............hvis du har så god greie på dette mener jeg..........
Gemini77 Skrevet 11. april 2006 #30 Skrevet 11. april 2006 Hei, Tenkte jeg kunne informere litt om dette viruset. Som noen nevnte tidligere så er det Humant papilloma virus (HPV)som forårsaker kjønnsvorter. Det finnes over 100 typer HPV, hvorav de fleste forårsaker vorter på resten av kroppen. (De vi ofte hadde da vi var små på hender etc). Rundt 11 typer av dette viruset forårsaker vorter på kjønnsorganet og er såkaldte lav-risiko typer da det KAN forårsake celleforandringer i livmorhalsen men ikke er så onkogene ("kreftfremkallende") som høy-risiko typene. Det finnes omtrent 18 typer høy-risiko typer pr dags dato. Disse har høy insidens til å skape celleforandringer av livmorhalsen. Både lav risiko og høy risiko typene er seksuelt overførbare typer. Ofte har man også høy risiko typer av dette viruset hvis man har lav-risiko typer, men dette er det ingen fasit på selvfølgelig. Mest sansynlig har du høy risiko HPV i tillegg til lav-risiko HPV da du har hatt grove celleforandringer og kjønnsvorter. HPV er ikke noe med Herpes genitalis å gjøre, men ofte kan Herpes gjøre at en ko-infeksjon - i dette tilfellet HPV - mer hissig. Altså at når man er smittet av begge deler så er det vanskligere for kroppen å holde viruset under kontroll og derfor skaper det vorter eller celleforandringer. Men man trenger ikke ha HPV for å ha Herpes eller omvendt. Det er 2 vidt forskjellige virus og smitte! HPV kan ligge latent i kroppen en stund. Hvor lenge er vel veldig individuelt da immunforsvaret hos folk er veldig forskjellig. Men har du hatt kjønnsvorter tidligere?? Har du vært gravid tidligere? HVis det har ligget latent i kroppen så lenge så vil det antakelig bryte ut ved hver graviditet iallefall, og også hvis man er ganske syk - for eks influensa da immunforsvaret synker. Håper dette var info til nytte....?? Lykke til!
Gemini77 Skrevet 12. april 2006 #31 Skrevet 12. april 2006 Dytter litt jeg i tilfelle du ikke har sett svaret mitt.. :-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2006 #32 Skrevet 12. april 2006 å fryse bort vortene var ikke vondt i hele tatt.. jeg kjente ikke det.. og borte ble dem.. men den kremen så kom dem tilbake.. hvertfall til meg..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2006 #33 Skrevet 12. april 2006 Jeg har fått påvist HPV pga kjønnsvorter og har ikke herpes..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2006 #34 Skrevet 13. april 2006 Huff, stakkar deg! Du trenger "oppussing i kjeller'n", som det heter i reklamen;) Må også bare få si at MAN FÅR IKKE HERPES AV Å TA I SAMME DØRHÅNDTAK SOM EN SOM ER SMITTET!!!!!!!!!!!!!! Herpesviruset "dør" i løpet av sekunder fra man får det på hendene! Du kan til og med vaske deg i musa med samme såpestykke som en som er smitta uten å få det, har jeg lest (en lege som svarte på et leserbrev i et blad)!
R.B, mamma til 3 Skrevet 13. april 2006 #35 Skrevet 13. april 2006 Å smertene ved en fødsel leder til noe godt og fint, så det går ikke ann og samenlikne. Nei huff, jeg synes virkelig synd på deg, håper det ordner seg, jeg har ikke så mange bra tips til deg, annet en en trøsteklem fra meg;O)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2006 #36 Skrevet 13. april 2006 Jeg har 2 råd å komme med. Det viktigste er å styrke immunforsvaret, som jo ligger i tarmen. Kjøp NDS Probiotic eller Bio Dophilus på helsekost, dette kan du gå på hele tiden, og over tid vil immunforsvaret bli mye bedre, og alle ulumskheter vil komme sjeldnere. Evt. i tillegg kan du ta en kur med Citrosept og/ eller Vita Biosa. Mitt andre råd er xylocain smertestillende krem på apotek. Er du sikker på at det er kjønnsvorter rundt endetarmen og ikke hemorider? Sistnevnte holdes i sjakk med kremen Xyloproct, reseptbelagt. Kroppen din/ hormonene er fullstendig i ubalanse og du har fått "alt" på en gang stakkar!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2006 #37 Skrevet 13. april 2006 Jeg har vært en del plaget med kjønnsvorter. Første utbruddet fikk jeg i forbindelse med svangerskap. Jeg var helt sikker på at mannen hadde vært utro for vi hadde vært sammen i 1 1/2 år, jeg visste ikke at de kunne ligge latent i kroppen i lengre tid. Fikk ingen behandlig mens jeg gikk gravid. Etterpå fikk jeg noe jeg skulle smøre på som etset bort vortene. Mannen hadde også fått noen. Det virket bra. Men inneimellom så har vi begge utbrudd, kan gå ett år eller to imellom. En gang klipte legen på Volvat de bort, det var ikke så veldig vondt, svei litt, bare. Det gikk lenge før de kom tilbake da også. Er det noen som har noen gode råd for hvordan man blir kvitt de helt??
Gemini77 Skrevet 13. april 2006 #38 Skrevet 13. april 2006 For å bli helt kvitt kjønnsvorter (slik at de ikke kommer tilbake) så må kroppen kvitte seg med viruset. Det er ingen behandling for å bli kvitt viruset i kroppen.Dette må kroppens eget immunforsvar ta seg av, og derfor går det ikke an å styre dette selv. Men et godt immunforsvar er jo en god start, så et sunt liv hvor kroppen fungerer godt og immunforsvaret er på topp er tingen. Ellers får man ikke gjort så mye.. HVis viruset ligger i kroppen så vil kjønnsvorter komme og gå etter hvordan immunforsvaret er.. om man er gravid så kommer de ofte, og hvis man har generell dårlig allmen helse..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #39 Skrevet 14. april 2006 Hovedinnlegger... Kan ikke noe for det men syntes hele innlegget ditt var rimelig ekkelt. Forstår ikke at det ikke finnes grenser for hva enkelte får seg til å dele med andre på dette forumet. Kan ikke skjønne hvordan man kan få seg til å skrive et slikt innlegg! Innlegget va såpass graverende at jeg kan heller ikke unngå å tro at hovedinnlegger kun var ute etter å få reaksjonerfra andre. Alle dine underlivsproblemer kan du kanskje holde for deg selv? For dette var skikkelig ekkelt!
mie76 Skrevet 14. april 2006 #40 Skrevet 14. april 2006 Hmmm... Trodde dette virkelig var stedet for å komme med sånne vanskelige problemer, som man ikke har så lyst til å dele med de nærmeste vennene. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette, anonym. Fordelen her, er jo at man kan la være å lese de innleggene man synes er ekle... Og når ser det ut til at dette har engasjert såpass mange, så det kan vel virkelig ikke være så ille? Lykke til til deg HI!! Det blir helt sikkert bedre igjen, selv om det virker litt håpløst akkurat nå :-)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2006 #41 Skrevet 14. april 2006 GEMINI....... Hei på deg, og takk for informativt svar. Setter stor pris på ditt seriøse svar. Og til AMONYM som syntes mitt innlegg var ekkelt.........Tja, hva kan jeg si. Jeg skrev et temmelig langt innlegg, og det virker jammen som om du har lest hele........... Ingen som tvinget deg til det vettu. Og det at du synes det er ekkelt sier vel mer om deg enn om meg vel........stakkar dine venner og slikt som ikke kan snakke med deg om feks slike problem, forde du synes det er ekkelt..... Tenk om datra di edn dag trenger å snakke med deg om underlivsproblen....skal du vri deg vekk i avsky du da??? Nei, slutt å les med en gang du finner noe ekkelt du. Trenger ikke lese alt vettu.... OG til dere andre, takk for tips råd og støtte. God påske fra HI
H3idi_08-11-06 Skrevet 15. april 2006 #42 Skrevet 15. april 2006 Dette hørtes ikke bra ut! Jeg skal ikke si at jeg vet hvordan du har det, men kan si at jeg har fælt med problemer med kjønnsvorter selv nå.. Jeg er 11 uker på vei på mandag.. og jeg har så mange kjønnsvorter og så F**n'S mye at jeg ikke orker å ta på meg selv lenger nesten.. vil bare sette med ned å skrike selv.. jeg har hvertfall druknet puta med masse tårer. Å jeg kan si så mye som at de største mine er på noe cm..og de sitter innen for ting nedentil, men jeg ser dem uten å måtte røre på noe. Ble nesten glad for å se at jeg ikke er den eneste medsånne problemer..for man føler seg ganske ødelagt! men lykke til! det fortjener du! Mvh H.m(termin 8.Nov)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå