Gå til innhold

Juni: Røyk.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som har gitt opp røyken under graviditeten?

Er nå 30 uker på vei, og har klart det helt til nå, men i dag sprakk jeg.

Klarte ikke lenger, men røyket bare en halv.....

Noen som vet om dette er veldig skadelig, så langt som jeg er kommet nå, er det ikke værst i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

 

Jeg sluttet den dagen jeg fikk vite at jeg var gravid, og har holdt meg helt unna hittil. Kommer ikke til å sprekke heller, suget begynner å bli bedre nå. Røyka 10-15 pr dag før - og har gjort det i ..ja ihvertfall 10 år. Så jeg er ganske stolt!!

 

Syns du er flink jeg! Ok, du sprakk på en halv røyk, men det tror jeg skal gå bra. Det beste er jo å holde seg helt unna. Jeg pleier å tenke på at barnet ikke har noen annen mulighet til å få oksygen enn gjennom meg og navlestrengen. Og at man står jo ikke å blåser røyk inn på et barn som ligger i en barnevogn! Det blir akkurat det samme for meg. Min baby kan jo ikke akkurat snu seg rundt, eller holde pusten! Når jeg tenker sånn - klarer jeg meg uten røyk. Men jeg skal innrømme at jeg er ikke helt der enda hvor jeg kan si at jeg aldri skal ta en røyk igjen! Kommer aldri til å røyke så mye som jeg gjorde før - men en i ny og ne kanskje?? Vanskelig de der.

 

Stå på, dette klarer vi, ikke ha dårlig samvittighet for den ene - men prøv å hold deg helt unna de siste ukene!! Du har jo vært så flink!

 

Hvis du vil vite mer om røyk og svangerskap kan du kikke på:

 

http://www.shdir.no/tobakk/helse_og_tobakk/gravide_og_r_yking/r_yking_i_svangerskapet_13225

 

Lykke til!

 

 

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du , det gjør ingenting med den lille, så sant den ikke frister deg til å ta en til, og en til... jeg har slutta og det går fint... jeg må bare rope KAN NOEN GI MEG HUNDRE SIGARETTER av og til ;-) ikke begynn igjen nå, du er jo så flink!!! flink flink flink! skryt høylytt av at du har klart det i stedet for, også kan du spare pengene og sånn... kjøpe fine ting til babyen og bruke tid og penger på noe annet. men en halv røyk, nei det gjør ingenting.

 

Jeg så en gang et program som gjorde det lett å slutte denne gangen,(jeg klarte det nemlig ikke sist), hvor de viste at babyen krølla seg sammen bare hundredels sekunder etter at mor hadde tatt et trekk... det var ultralydbilder av levende baby mens mor røkte. det var ikke så digg å se på film hvor vondt babyen syns det var.

 

Lykke til, og ikke bli redd av den ene, men holdt ut, vi har bare ti uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en halv sigarett kan vel ikke skade så fryktelig mye?

 

jeg er selv 30 uker på vei. sluttet å røyke da jeg oppdaget at jeg var gravid. jeg har kanskje røkt 4 sigaretter etter den gang. jeg har bestemt meg for at jeg ikke må tenke at jeg har "sprukket". jeg skal fortsatt være røykfri etter fødsel..og for alltid! jeg tror ikke at det er skadelig at du har tatt deg en røyk. husk-alt med måte. noen røyker hele svangerskapet. du har vært superflink og tatt 1/2 sigarett.. stå på!

 

forskning og all sunn fornuft sier at det er best å slutte, men jeg tror det er viktig at mammaen har det bra. da har helt sikkert bebien også det bra;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Synes du har vært kjempe flink. Jeg har og sluttet å røyke. er i uke 32 nå, men synes det er vanskelig for de fleste rundt meg røyker. Heldigvis sluttet samboeren min for noen uker siden.

 

jeg har "sprukket" to ganger, men fikk ganske dårlig samvittighet, så tror ikke det skjer flere ganger nå når jeg har en liten tulle i magen.

Men stå på, en halv røyk er ikke noe... bare fortsett å vær flink videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...