Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Før jeg ble gravid så tok jeg meg en røyk i ny og ne i hyggelig selskap. Jeg har tatt meg et glass rødvin til mat et par ganger nå etter fødselen. Da har jeg ammet først og når jeg tar et glass rødvin så vet jeg at det er iallefall 4-5 timer til neste amming. HVordan er det med en røyk? Vil det være i morsmelken lenger? Bør jeg pumpe ut melken og kaste denne hvis jeg tar meg en sigarett en kveld med venner? Tenker da når jeg ikke er med babyen selvfølgelig, men ute med vennene mine. Lurer på når jeg da kan amme igjen..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4722716-r%C3%B8yking-og-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikotin er i morsmelken i allt fra 20min - 2 timer. Men er en del andre stoffer også som ikke er bra. Men om du følger samme regel for røyk som for rødvin er det ikke noe å bekymre seg over annet enn at du KAN hende produsere mindre melk enn du pleier.

Røyker selv litt, men tar røyken rett etter amming eller når jeg VET det er mere enn 2 timer til neste gang.

Du skal helst vente så lenge som mulig, men 4-5 timer er nok. Nikotin er lenge i kroppen uansett. Men du kan jo røyke på kvelden når barnet ditt begynner å sove hele natten! Men det skal nok gå bra, med mindre du samsover, det anbefales ikke når du røyker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...