Gå til innhold

Ha,ha ha

Anbefalte innlegg

Leste på en nettside til alternativt nettverk, og de påsto at bare man spiste sunt og hvilte nok skulle man nok ikke bli syk....

Trengte hverken vaksiner eller antibiotika der i gården....

Skulle sett hvordan det hadde blitt her i landet hadde alle fulgt deres råd.

Hadde nok blitt noen færre barn her til lands ja..

Men kanskje bedre død og "sunn", heller en i livet og vaksinert???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4721298-haha-ha/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen grunn til å være så rask til å latterliggjøre en slik uttalelse. Den har faktisk noe for seg. Selvsagt kan ingen garantere mot noen som helst sykdom, men de som spiser den riktige maten oppdager selv hvor mye friskere de er enn de som spiser den industrialiserte maten med masse sukker, flerutmettede fettsyrer og diverse tilsetningsstoffer.

Bildet er derimot mere kompleks siden sykdom kan utløses av andre faktorer som en ikke lett kan kontrollere, som for eksempel forurensing, eksponering av tungmetaller (som forøvrig er i flere vaksiner).

Antibiotika var en banebrytende oppdagelse som har reddet mange liv. Men nå er problemet at flere bakterier stadig utvikler resistanse mot antibiotika. Oppfinneren Alexander Flemming advarte mot dette, men ingen la noe særlig vekt på det. Så dermed har denne medisinen blitt overforbrukt og dermed drastisk redusert tidsperioden der den vil være effektiv. Antibiotika burde fra begynnelsen kun vært indisert for livstruende tilstander.

Ironien er at foreldre av uvaksinerte barn ofte har kunnskap om også annen sunn livsførsel og derfor sannsynligvis gir sine barn bedre kosthold enn vaksinerte barn, slik at deres barn har sterkere immunforsvar. Ironien ligger i at det er høyst sannsynlig at det er de barna med best immunforsvar som vil bli minst skadet av vaksiner.

Den som ikke tror at uvaksinerte barn har mye bedre helse enn vaksinerte barn, kan ta kontakt med en eller flere av foreldrene til uvaksinerte barn. Jeg kan til og med formidle en liste over foreldre til uvaksinerte barn:

http://thedoctorwithin.com/index_fr.php?page=articles/parents.php

Ta kontakt og på en høflig måte spør om de vil fortelle litt om erfaringene med å ikke vaksinere sine barn.

Den som tror at man kan spise hva man vil og samtidig være frisk over tid, er meget dårlig informert.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4721298-haha-ha/#findComment-4722851
Del på andre sider

Jeg lurer litt....hva baserer du dette på:

"Ironien er at foreldre av uvaksinerte barn ofte har kunnskap om også annen sunn livsførsel og derfor sannsynligvis gir sine barn bedre kosthold enn vaksinerte barn"

Tror du virkelig at foreldre som velger å vaksinere sine barn er noen uopplyste fe som ikke har snøring på hva som er sunt eller usunnt?

Jeg leser også til stadighet her inne at uvaksinerte barn er mye friskere enn vaksinerte barn, som regel begrunnet med "jeg kjenner en som...".

Jeg kjenner mange barn som har gått gjennom hele vaksinasjonsprogrammet og som aldri har vært plaget av noe annet enn en ussel snufse i ny og ne....

Har en periode også vært til og fra i en steinerbarnehage hvor de fleste av barna ikke var vaksinert, og de var like mye syke (forkjølelse, halsbetennelse, oppkast, vannkopper) som andre barnehager jeg har jobbet i.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4721298-haha-ha/#findComment-4725640
Del på andre sider

Sitat:

"Jeg lurer litt....hva baserer du dette på:

"Ironien er at foreldre av uvaksinerte barn ofte har kunnskap om også annen sunn livsførsel og derfor sannsynligvis gir sine barn bedre kosthold enn vaksinerte barn""

Jeg baserer dette på en antagelse om at siden foreldre har satt seg inn i det omfattende området vaksinasjon er og har kommet frem til at det er utilrådelig for sine egne barn, så har de klart å skille fakta fra propaganda og således vist at de er i stand til å tenke selvstendig og resonnere seg frem til sine egne konklusjoner. En slik holdning er høyst sannsynlig overførbar til andre faktorer som bestemmer et barns helse, som kosthold. Er man som forelder nysgjerrig nok til å informere seg om en slikt kompleks område som vaksinering er, mener jeg det er usannsynlig at denne nysgjerrigheten stopper der.

Dette er selvfølgelig mine private spekulasjoner.

Sitat:

"Tror du virkelig at foreldre som velger å vaksinere sine barn er noen uopplyste fe som ikke har snøring på hva som er sunt eller usunnt?"

Nei, det tror jeg ikke. Men jeg tror heller ikke at særlig mange foreldre vet nok om hva som er sunt og mindre sunt når det gjelder kosthold. Hvordan kan de det når de såkalte kostholdsekspertene som stadig figurerer i media anbefaler kosthold som tildels er uheldig. Nå tenker jeg på i særdeleshet rådene om å holde seg unna mettet fett og spise masse flerumettet fett, at alle trenger masse karbohydrater, selv de som har diabetes, at kolesterol fører til hjerte-karsykdommer osv.

Sitat:

"Har en periode også vært til og fra i en steinerbarnehage hvor de fleste av barna ikke var vaksinert, og de var like mye syke (forkjølelse, halsbetennelse, oppkast, vannkopper) som andre barnehager jeg har jobbet i."

Slike sykdommer er ikke farlige og er sannsynligvis ønskede i barndommen fordi de trener opp immunforsvaret.

Det jeg tenkte på var alvorlige og ikke minst kroniske sykdommer som astma, allergi, ADHD (et syndrom), eksem, kreft, diabetes osv.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4721298-haha-ha/#findComment-4731439
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg å støtte TheNatural her i påstanden om at det kan være lurt å spise sunt.

Det er selvsagt bedre for helsa å spise riktig enn å spise mye "fast food" og sukker, og som hun sier: faktisk er det mange som ikke vaksinerer barna sine som også lever veldig sunt. Dett er fordi mange av dem er antroposofisk orientert og er veldig opptatt av dette. Dette kan helt sikkert merkes på hvor mye barna er syke.

På den annen side er det ikke sikkert det er riktig at barn som vaksineres er mer syke enn andre barn, hvis man tar bort denne faktoren med kosthold. Folk som lever sunt og vaksinerer barna sine har ikke sykere barn enn ikke-vaksinerte.

Det er ikke godt nok grunnlag for påstanden å spørre folk som ikke vaksinerer barna sine om barna er mye syke eller ikke. Det fins jo for eksempel også ikke-vaksinerte barn som spiser mye usunn mat.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4721298-haha-ha/#findComment-4875474
Del på andre sider

det sier seg jo selv at man får bedre helse av å spise sunt, og sett i sammenheng med dykdom vil det naturligvis være et pluss. men synes nå dette blir litt drøyt...folk er jo generelt friskere av å spise sunt. det vet vi jo alle. begynner å bli skikkelig kategorisering her. men jeg er sikker på at foreldre som har vaksinert sine barn spiser mer usunt og er heller ikke like bevisst på det. haha...kødda!? ikke dra det så langt da folkens.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4721298-haha-ha/#findComment-4877359
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...