Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Helsesøster anbefalte oss å begynne med grøt, da vekten-kurven hadde "flatet ut", snuppa mi blir 5 mnd om en ukes tid.

Det tar vel litt tid med tilvenning, men nå har hun gulpet/kastet opp grøten 3 ganger.......er det noen som har opplevd det samme? Har bare gitt henne en teskje eller to tilsammen hver gang.

Bruker forresten Nestle risgrøt 4 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4721248-tilvenning-av-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min var litt skeptisk den første uken.. Startet når han var 4 mnd...=) Men nå sluker han det..., Han elsker havregrøt og grønnsakspure`....

Kanskje du kunne prøvd å byttet merke.. Prøv med maisgrøt istedet kanskje???

hei Francina! Gir du melk før eller etter grøten...? Jeg har fra begynnelsen gitt grøten først også melk etterpå... for gir du melka først blir ungen mett, og gulper da opp igjen overskuddet som i denne situasjonen er grøten...

Lykke til! :-)

Tja, vi holder på med tilvenning da. Snuppa er 5,5mnd. Jeg gir henne en pupp en halv time- time før grøt, så ca 1/5 posjon holle hirsegrøt. Hun har ikke helt skjønt det med å svelge det ned enda så det er litt av et gris når vi holder på her :o) Så ammer jeg fra den andre puppen etter ca en halv time. Det kan nok bli litt gulping av overskuddet ja!

Kanskje du skal prøve å kutte ut melken først, jeg tenkte å prøve det i kveld da.

Vet ikke om det var til noen hjep da ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...