Gå til innhold

Hei. er dette kadelig for Svangerskapen?

Juanita Prempeh

Anbefalte innlegg

Jeg syns å ha hørt at det ikke er noe farlig i det hele tatt for babyen med kloremerker.

Men uansett, for din egen del så kan du jo rense det, og det lønner seg vel å følge med på om det blir betent.

Katta mi har bodd hos moren og faren min i vinter, der den ikke har vært noe særlig ute, så hun har brukt kassa, så jeg har hatt kassa her litt også. men nå har jeg kasta den ut(kassa altså)

men jeg har tatt opp bæsjen hennes, bare tatt masse dopapir og vaska hendene et par ganger etterpå- tror ikke det blir noe problem.

Når jeg testa meg for toksoplasmose i begynnelsen av svangerskapet så ble jeg nesten overrasket over at jeg ikke allerede hadde det(eller var immun), for jeg har holdt på så mye med jord og katter og kattebæsj(har hatt endel kattunger kan du si : )

Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så altfor mye i forhold til pusen din : )

Bare husk på å ha god håndhygiene!

Fortsetter under...

Jeg synes hele denne tråden virker veldig 'rar', men for opplysningens skyld kan jeg jo si at alle gravide automatisk blir testet for antistoffer mot Toxoplasmose, dvs. hvorvidt de har vært smittet noengang. Og for å bli smittet av katter må du spise avføringen til en nysmittet katt. (eller plukke opp avføringen med bare fingre og putte disse i munnen etterpå uten å vaske hendene først...) Det er mye farligere å spise frukt og grønnsaker i utlandet, fordi toxoplasmose ofte smitter via jord, så min gynekolog fortalte om en pasaient av henne som fikk det høyst sannsynlig av å ha spist jordbær i Frankrike. Pass også på at alt rødt kjøtt er GODT stekt! La kattene kose seg, og ikke bli nevrotisk. Tenk at det vil helst gå bra.

Annonse

anonym, du mener vel Jua. Pre????

Og gi faen i å kall oss rasister, du kan ikke ha mye vett i hue. en rasist er en som har noe i mot en person som er fra et annet land og det den personen står for. jeg er selv gift med en fra tyrkia, verdens herligste mann. men jeg er mektig lei og trøtt av at en person skriver så mye ufornuftig på en side som skal være lærerik og informativ. ikke teit og overdrevet:(

du bør skjerpe deg og prøve å tenke litt mer før du skriver inn de teite innleggene!

MVH

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...