Gå til innhold

Hei. er dette kadelig for Svangerskapen?

Juanita Prempeh

Anbefalte innlegg

Hallo..

Kan noen hjelpe meg å svare meg på disse.?

Er katterhår og sand veldig skadelig for forstere og etter fødselen ?

Hva med Hund da?

Jeg har hørt at kattesander skadelig begrynn av lukt eller noe slikt kan det steme?

Jeg hat 1 katt hjeme som går over allt i leiligheten min + Sanden liger ute i gangen er det skadelig?

Er det skadelig for svangerskapen katt katten liger i samme seng som meg eller?

Må jeg av live katten før fødseln eller etter?

Kan noen plis hjelep meg?

Hilsen

Fortsetter under...

Hei

Hvordan får man vete om babbyen erallergisk inni magen min?

Ja har hatt katten ca 3 uker og jeg er i svangerskap uke 22 og 5 dager?

Jeg har vært på UL Legen sier alt ser normalt ut ..

Men kan dere gi meg råd om Hva jeg skal gjøre med katten og Katte sanden?

Takk

Hallo..

Hva betyr og hva er det toxoplasmose?

Noen sier det er leter og best å av live katten men jeg vet ike hva vile du gjort?

Katten går møye ut han er en ute katt men Kattedoen med Sand er i gangen gjør det noe + jeg tar ikke på den bare typen min Skifte Katte sanden??

Kan noen hjelep meg??

Toxoplasmose er noe som kan gi barnet psykisk utviklingshemming, kort sakt. Så lenge du ikke er i kontakt med katt eller avføring, skal det gå greit.

Er nok ingen grunn til å avlive katten, men hvis barnet er allergisk, kan det bli slitsomt.

Jeg leverte fra meg hunden min for jeg var redd for allergier og det er så lettvint å slippe unna alle hundehårene.

Det er ikke farlig å beholde katten, du må bare passe deg litt for å være i kontakt med den. Spesielt munn og øyne.

Annonse

heisan

jeg har selv to katter som både er i senga å koser å over alt ellers i huset.

Di har en katte do med sand inne, som di bruker om natten dersom di ikke er ute.

Ingen grunn til å gi fra seg katten, bare få mannen din til å bytte kattesand for deg:)

Du kan jo også be jordmor/lege om å ta prøve av deg. (teste for Toxoplasmose)

Ingen grunn til å bekymre deg.

Kos deg med katten du:)

Å er lite sansynelig for at ungen skal bli alergisk... men det må du uansett vente med å finne ut, til ungen har kommet.

Behøver ikke passe deg for å være i kontakt med katten i det hele tatt, bare avføringen. Er gjennom avføring toxoplasmose smitter...

Jeg har katt, og skal absolutt ikke avlive han!!!!Blir barnet allergisk får vi ta den avgjørelsen da, men gidder ikke tenke på det nå...

Tusen takk fo ditt svar og råd..

Jeg skal til Legen i morgen å spør om jeg kan ta en Boldtest for Toxoplasmosen...

Katten min er av og til ute men han er ute katt..

Jeg tar ikke på Katte doen bare partenern min som gjør det..Men den ligger i gangen jeg må gå igjennom gangen da er det farlig eller?

Partneren min Bytter sand uten for Leiligheten går det greit eller må han gå lenge vekk?

Tusen takk for din meing og råd..

Katte boen liger i gangen jeg røre ikke den bare Kjæresten min bytter sanden uten for døra kan jeg bli smitta?

Må han Lengre vekk fra Døra å bytte sanden?

Jeg heller vil ikke avlive storebor (hehe katten) men vi må bare se..

termin 09.08.06

Kjæresten din kan trygt tømme sanden utenfor døra deres når du går forbi.. Han renger ikke gå noe lenger:)

Dette går helt fint! Men vis du er usikker så få jordmora di til å forklare deg det ordlig!

Du kan jo skrive ned ting du lurer på på et ark, å ha det klart til du skal til jordmora, (fort gjort å glemme å ta opp ting man lurer på når man er der, å så kommer man på det etterpå:)

Hallo Tusen takk..

Jeg tokk Toxoplasmos blodprøve i dag..

Så nå må jeg bare vente med testsvarene osv..

Ka kjæresten min kan bare tøme det har ikke skjed noe til nå da.

Jeg går ikke for bi han når han Skifte sanden...

Men det bloser ute når han kommer det inn er det farlig da eller?

Tusen takk håper noen kan hjelpe meg

Annonse

Hallo...

Allt dette er Ganske seriøs...

Jeg vet jeg kan gå forbi avføring til katter og hunder..

Men jeg snaker ikke om det..

Jeg snaker om toxoplasme av katte sand..

Det er jeg beskymra for jeg har hørt at det kan skadet fosteret er det sant?

Detter er ingjen tull..ikke noe MORSOMT

Ja vell..

Men uansett har jeg tatt en test for toxoplasmose nå venter jeg bare på svarene...

Men katten har avført inne på gulevet og noen ganger..

Men jeg plokker ikke opp kjæreten min gjør allt jobb med katten..

Ja jeg håpper allt går greit med meg når det gjelder katte greia..

Hei.

Er litt usikker på hva det er du lurer på.

Generelt sies det at en skal holde seg borte fra kattesand når en er gravid (som nevnt pga. fare for toxoplasmose). Nå har jo du testet deg for dette hos legen, så du får nesten vente å høre hva han sier.

Men det er ikke farlig å ha katt selv om en er gravid :)

det virker som det er en her som har veldigt vanskelig for å forstå ...

kan si det en gang til...

det er IKKE farlig for verken deg eller fosteret med katt eller kattesand.

MEN du skal vere forsiktig med å tørke opp katteavføring når du er gravid,,,dersom du har ett åpent sår du får katteavføring i så kan du få blodforgiftning,,det er skadelig for fosteret.

men hvorfor ikke lære katten din at doen er ute??? å slipper du å bytte sand osv,,,mye enklere.

jeg har to katter og begge to går ut når dem må på do...

jeg mener og at dersom barnet ditt skulle vere allergisk mot katt så kan dere jo omplassere den å ikke avlive den...

Hei katten min Klorte meg 3 ganger i dag han ville ikke gå på do ute han bare spinger inn igjen å gå på do er det skadelig?

Han gå på do i gangen på gulvet og men jeg ploker ikke opp eller sanden skifte jeg ikke Partneren min gjøre allt det.

kan du gi meg noe råd om hva jeg må gjøre med di kloremerkene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...