Gå til innhold

Slanking etter fødsel?????Er det trygt?

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg kanskje skal erstatt et par måltider om dagen med noka/cambridge etter at gullet mitt har kommet ut av den altfor fleskete magen min.... Skal jo selvsagt spise gode næringsrike middage og et brødmåltid hver dag. Men kan det gå utover melka til gullet mitt????Noen som har greie på dette?

Fortsetter under...

Det anbefales ikke med slanking hvis en skal amme. Men ta det opp med jordmor/ helsesøster/lege og få hjelp til å lage et opplegg for deg. Amming er jo slankende da, mange kilo som forsvinner da. Synes to måltider for dag er mye jeg da, men hør med ekspertisen du :)

Slik jeg har forstått det skal du unngå å komme under vekta du hadde før du ble gravid så lenge du ammer. Dette fordi du da vil begynne å forbrenne fett som du har hatt i kroppen over lengre tid - og i dette fettet ligger det lagret skadelige stoffer (miljøgifter ol.), som da vil kunne frigjøres i morsmelka, slik at babyen får det i seg. Tror uansett ikke det er nødvendig med slanking, så lenge du ammer og går turer hver dag. Forrige gang jeg ammet spiste jeg enorme mengder mat (men ikke noe godteri, og kaker maks en gang i mnd), men gikk lange turer med vogn hver eneste dag - og etter 6 mnd var jeg tilbake på førgravid-vekta (gikk opp 22 kg, og kun 5 kg forsvant med fødselen, de resterende 17 forsvant altså i løpet av et halvt år...)

Grete Roede har opplegg som er spesial tilpasset for ammende. Bruke du det er du GARANTERT å få i deg nok næringsstoffer og riktige greier til babyen:-) Og i tillegg går du ned i vekt på en sunn måte! Det har jeg tenkt å kjøre slavisk på etter fødsel! Hadde brukt et år på å gå ned 15 kg før jeg blei gravid, så det er litt kjedelig at alt kommer på igjen. Men jeg hadde god erfaring med grete roede da så jeg regner med å ha det igjen...

Lykke til!

Så lenge du ammer forbrenner du faktisk 1000 kallorier pr dag bare pga dette! Det er i tillegg til det du forbrenner til vanlig. Om du ikke er spes overvektig anbefales det å bruke like lang tid på å gå ned i vekt som du gikk opp. Dvs ni mnd!

Annonse

Jeg slanket meg ikke etter førstemann, men raste ned i vekt... Var 6 kg under det jeg veide før jeg ble gravid på 6mnd. Mye tyder på at det var stoffskiftet mitt, for jeg spiste jo det jeg ville selv om det ble mindre tid pga den lille. Jeg hadde så lite melk etterhvert, at etter 3mnd måtte jeg gå over til erstatning. Jeg pumpet og jobbet at jeg hadde brannsår på brystene faktisk...ikke bra. For min del er jeg sikker på at grunnen er raskt vektap og selvsagt kombinert med at jeg ikke benyttet tid til å slappe av, fartet veldig mye. Så jeg tror nok du heller skal spise sundt og ikke kaste deg inn på noen slankekur så tidlig;-) Bare et tips fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...