Gå til innhold

Rar 2.gangs graviditet.

AnneliAne

Anbefalte innlegg

Er det noen som har det sånn som meg....? Første gang jeg var gravid leste jeg alt jeg kom over om graviditet, utvikling fra uke til uke osv, og jeg var inne på internett minst en gang om dagen. Denne gangen er alt annerledes. Er nå ca 9+3, men leser nesten ingen ting, og det er bare så vidt jeg får med meg utviklingen fra uke til uke. Tenker neste ikke over at jeg er gravid engang. Er nesten litt redd for å "glemme" det helt og spise masse mat som jeg egentlig ikke skal spise. Det føles egentlig veldig rart.........Er det normalt eller er det bare jeg som er litt rar??

Fortsetter under...

Jeg leste alt jeg kom over og var inne på nettet hver dag, da jeg var gravis de forrige gangene..nå er det tredje gang og synes det er litt "kjedelig" de samme spørsmålene som går igjen og de samme kjedelige klærne , utstyret osv. Er ikke negativ, men skulle tro det er naturens gang, blir jo noe mer erfaren etter hvert. Sist jeg var gravid , gledet jeg meg såå fryktelig og tiden gikk så uendelig sakte, sneglet seg avgårde og magen var så stor at barnelegen under praksis perioden mente jeg måtte vente tvillinger og kunne føde hvert øyeblik ( hadde da 2,5 mnd igjen til termin)..og enda gikk jeg 10 dager over tiden. Jeg tror nok det er en fordel å være opptatt og ha andre interesser underveis slik som denne gangen, tiden går vel raskere vil jeg tro..:)

Det går nok mere opp for deg når magen blir større og folk legger mer merke til at du er gravid:) Lykke til!

• 2 uker senere...

Føler også at denne graviditeten har vært litt rar. 1. gang var det full oppmerksomhet fra alle, nå føler jeg meg litt alene om graviditeten. Mannen min er heller ikke så interessert som han var første gangen, selv om det denne gangen er en gutt. Men nå er det heldigvis snart over. 23 dager til termin, så snart får vi gutten vår i hus, så da blir det nok annerledes tenker jeg.

Jeg vurderte å begynne å studere til å bli jordmor under forrige svangerskap, for alt var så spennende og interresant, ville få med meg alt.... I dette svangerskapet har de 7 første mnd bare surra og gått, når folk har spurt meg hvor langt jeg er på vei, har jeg måtte svare med termindato, foe jeg har ikke vært sikker.. Nå på slutten er jeg mer oppdatert på hvor mange uker det er IGJEN til fødselen da, fordi jeg er dritt lei...

Har det akkurat på samme måte. Er kommet til uke 18, men har fortsatt ikke noe særlig følelse av det. Magen er kommet så vidt, men den er mye slappere enn sist, sikkert siden det er så kort siden forrige svangerskap,og jeg ikke har rukket å trene meg opp særlig siden da. Skal på ultralyd neste uke, og håper det går litt mer opp for meg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...